پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | امروز مخلوط آب با میوه‌ها همه جا پرطرفدار است. از اضافه کردن لیمو برای پخت گرفته تا چاشنی آب با پرتقال و دارچین؛ این ترکیبات طعم‌های زیادی ایجاد می‌کند که باید آن را امتحان کنید. با فراوانی دستورالعمل‌های آب طعم‌دار دانستن اینکه کدام طعم‌دهنده آب‌رسانی‌ به بدن را افزایش می‌دهد، کمی دشوار است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از میوه‌هایی که دست کم گرفته می‌شود، سیب است. دانا کوهن، پزشک متخصص طب یکپارچه، می‌گوید: یک سیب و یک بطری آب از ۲ بطری آب آبرسانی بیشتری دارند.

اگر هوس یک میوه آشنا و متفاوت دارید، به جای آن هندوانه را امتحان کنید. این میوه بسیار آب‌رسان است و ۹۲ درصد آب دارد. به علاوه کالری کمی داشته و سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین A و C و همچنین پتاسیم است.

هنوز یکی از شناخته‌ شده‌ترین آب‌رسان‌ها خیار است زیرا دانه‌های آن در یک ماده ژل‌مانند بسته‌بندی با آب پوشانده شده است.

کوهن اشاره کرد که این شکل شبیه به شکل آب درون سلول‌های ماست.

اگر انتخاب بعدی شما لیمو است، یک قدم به آب‌رسانی بیشتر نزدیک شده‌اید. لیمو نه تنها از هیدراتاسیون حمایت می‌کند بلکه طبق گفته کلینیک کلیولند به هضم غذا نیز کمک می‌کند، باعث کاهش وزن می‌شود و مملو از مواد مغذی گیاهی، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. به ویژه حاوی پتاسیم، ویتامین C و منیزیم است.

می‌توانید مقداری نمک دریا را در آب لیموی خود بپاشید تا معجون خوشمزه‌ای داشته باشید. اگر تصمیم دارید لیمو را کنار بگذارید و مستقیما به سراغ نمک دریایی بروید، یک متخصص تغذیه ورزشی می‌گوید این ماده کلیدی می‌تواند به سلول‌های شما کمک کند تا آب را جذب کنند.

هنگامی که صحبت از هیدراتاسیون پایدار به میان می‌آید، یکی دیگر از موارد محبوب برای مخلوط کردن با آب دانه‌های چیاست. دانه‌های چیا مملو از ریزمغذی‌ها(به عنوان مثال روی، فسفر، آهن و...)، فیبر، پروتئین و آنتی‌اکسیدان‌هاست. آن‌ها التهاب را نیز کاهش می‌دهد و به تنظیم فشار خون کمک و از سلامت قلب و سلامت استخوان حمایت می‌کند.

نوشیدن آب یا آب آلوئه‌ورا گزینه دیگری برای افزایش هیدراتاسیون و دریافت ویتامین C است. اگر از طعم آن لذت نمی‌برید، یکی دیگر از آب‌رسان‌ها آب نارگیل است. بر اساس مطالعه منتشر شده سال ۲۰۱۷ در مجله بین‌المللی علوم و تحقیقات بهداشتی مخلوط آب با آب نارگیل به خصوص بعد از ورزش آب‌رسانی بیشتری می‌کند زیرا حاوی منیزیم و پتاسیم بوده که الکترولیت است.

صرف‌رنظر از این باید توجه داشته باشید که چه برندهایی را برای هر دوی این نوشیدنی‌ها خریداری می‌کنید زیرا گاهی اوقات مواد طعم‌دهنده یا قند به این آب‌های طعم‌دار اضافه می‌شود.

منبع:‌ هلث نیوز

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان