جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان |سید احمد خاتمی، در نشست مجمع علما و روحانیون استان سمنان در سالن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با اشاره به اهمیت «جهاد تبیین» و آسیب هایی که پیش روی این امر در عملی سازی آن است، تصریح کرد: چندین آسیب پیش روی امر جهاد تبیین است که اگر این آسیب ها را جدی نگیریم در امر جهاد تبیین موفق نخواهیم شد.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: آسیب اول پیش روی جهاد تبیین این است چیزی که برای خودمان جا نیفتاده دنبال دفاع آن نباشیم. مسئله باید برای خودمان جا بیفتد تا بتوانیم از آن دفاع کنیم«إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ کُلُّ أُولٰئِکَ کانَ عَنهُ مَسئولًا»؛ اگر چیزی را عمیقاً متوجه نشویم لقلقه زبان حرف می‌زنیم و لقلقه زبان حرف زدن بر دل و جان نمی نشیند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آسیب بعدی این که ندانیم کجای کار هستیم، گفت: در طول ۴۴ سال شاید روزهایی به سختی این ۱۰۰ روز اغتشاش نداشتیم؛ خیلی شیطنت کردند؛ پلیس کشی و بسیجی کشی و قرآن سوزاندن و در واقع رذل تر از اینکه اغتشاشگران عمل کردند نداشتیم؛ اینها در اغتشاشات از جناح ها و حزب ها عبور کردند و اصلاح طلب و اصولگرا برای آنان فرقی نداشت و مسئله آن‌ها عبور از نظام بود.

وی افزود: دشمنان نظام به خیال خام و باطل خود به نوچه های بی سواد خود گفته بودند یک هفته اگر در خیابان باشید کار نظام تمام است؛ ۲۰۰ راه براندازی برنامه ریزی کرده بودند، اما همگی آنها شکست خورد و در قصه اغتشاشات آنچه مسئله است، مسئله جنگ است.

وی با بیان اینکه آسیب هشتم این است که باید بتوانیم از ادبیات خودی استفاده کنیم نه از ادبیات دیگران، گفت: برخی واژه ها برای ما نیست و الفاظ بی معیار است؛ «تغییر حکمرانی» که این روزها خیلی روی آن مانور می دهند چه چیزی را می خواهند تغییر دهند؟؛ در قانون اساسی 4 اصل قابل تغییر نیست؛ «اسلامیت نظام»، «جمهوریت نظام»، «ولایت فقیه»، «مذهب رسمی کشور»؛ تغییر حکمرانی یعنی چه؟ و دنبال چه هستند؟ برخی مردم مردم می کنند و در واقع هدفشان اغتشاشگران است. دشمنان مردم در صحنه های انقلاب را نمی بینند و منظور از زن زندگی آزادی آنان، عریانی و مبارزه با حجاب است وگرنه آزادی واقعی و حفظ کرامت شخصیت زن در ایران است.

وی خطاب به روحانیون با بیان اینکه از تریبونی که در ماه رمضان در اختیار شماست برای تبیین دستاوردهای نظام بهره بگیرد، گفت: در اغتشاشات اخیر دنیا فهمید که ستون خیمه انقلاب یعنی ولایت هدف دشمن است و برای شعار نویسی علیه نظام و ولایت پول می گرفتند و اینکه چرا سایر مسئولان را هدف نمی گیرند به این جهت بود که هدف آنان از هدف گیری ستون انقلاب ریختن این خیمه است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان