جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
سرپرست شهرداری رشت خبر داد:

انعقاد قرارداد 10 ساله برای بهره برداری از تالاب عینک

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۹:۴۵ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | سرپرست شهرداری رشت با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای انتقال کارخانه آسفالت رشت بیان کرد: با این اقدام، آسفالت گرم و با کیفیت مناسب‌تر در سطح شهر اجرایی می‌شود.

یزدانی در جلسه هشتاد و هفتم صحن علنی شورای شهر رشت و در حضور ده عضو شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به محدودیت زمانی معمول در ایام پایانی سال و به دلیل برخی تعهدات داده شده به شهروندان، از سوی مسئولان شهری و استانی با کمبود زمان مواجه بودیم که با همت سازمانها و همکاران در بخشهای مختلف شهرداری حجم بالایی از کارها، هم اکنون تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

یزدانی در توضیح مهمترین پروژه های انجام شده در دوره سه ماهه تصدی خود بر شهرداری اشاره داشت: ساماندهی لندفیل سراوان و کسب اعتبارات ملی در این راستا که رضایت نسبی منطقه سراوان را نیز موجب شد، جبران عقب ماندگی در کارخانه کود آلی و رسیدن به مرز ۹۰ درصد افزایش حجم در تولید کود آلی، تعیین تکلیف بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی و یک ارگان دیگر شهری( اداره کل اقتصاد و دارایی) و کسب معافیت از جریمه و تقسیط بدهکاری شهرداری، همچنین هوشمندسازی Gps ماشین های عمرانی شهرداری، افزایش ظرفیت و استقرار کارخانه آسفالت شهرداری در مجاورت شهر که سبب انتقال سریع آسفالت به هسته مرکزی شهر خواهد بود، تخصیص اعتبارات مالی کشوری و انجام مطالعات برای اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر، کسب ردیف ملی برای احداث تراموا با حمایت آقای کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، پیشرفت در پروژه بزرگ احیای تالاب عینک و کسب مالکیت تالاب با دستور دادگستری کل استان، چند مورد از مهمترین اجراهای انجام شده در مدت سه ماهه مسئولیت بنده در شهرداری رشت بوده است.

یزدانی در توضیح بیشتری در رابطه با بحث حقوقی تالاب عینک گفت: ‌شهرداری پیگیر صدور سند برای این تالاب بزرگ شهری است تا بتوان این عرصه را بطور کامل به شهرداری اختصاص داد.

وی گفت: قرارداد های لازم در این رابطه نوشته شده و بزودی تالاب عینک به شکل قانونی و رسمی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

یوسف یزدانی در بیان دیگر اقدامات انجام شده در شهرداری در سه ماهه اخیر گفت: توافق با آب منطقه ای استان با نظارت معاونت عمرانی استانداری در بهره برداری از کانال” ژ۵ ” به منظور کاهش حجم ترافیک در منطقه، رفع موانع در تمدید قرارداد پارک ۴۵۰ هکتاری سراوان که به دلیل عدم انجام تعهدات شهرداری بوجود آمده بود که در نهایت با اجرای چند آیتم عقب افتاده مانند آسفالت ریزی و نصب چراغهای معابر و پیگیریهای زیاد موفق به تمدید ۳۰ ساله این قرارداد برای شهرداری رشت شدیم، افتتاح پارک ابن سینا، بازگشایی معبر منتهی به شهرک صبا، تعریض جاده لاکان، بهره‌برداری از ایستگاه شماره ۱۵ آتش نشانی، اتمام بخشی از عملیات مرمت عمارت شهرداری و برج ساعت و انجام مناقصه برای یال شرقی این عمارت، بسترسازی و لایروبی رودخانه ها در بخشهایی از شهر، شروع به کار سامانکده رشت، ایجاد سازوکاری به نام جمعه های پاک در محلات شهری برای پاکسازی های کلی و حذف زواید بصری رها شده در شهر و کاشت ۴۰۵۵ اصله نهال و درختان بومی چند ساله در پنج منطقه شهر از اجراهای دیگر شهرداری رشت در سه ماهه پایانی سال بوده است.

یزدانی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت پلهای مکانیزه و غیرمکانیزه شهر گفت: هم اکنون ۸ پل مکانیزه سالم و تعدادی پل غیر مکانیزه در سطح مناطق شهری فعال هستند.

وی گفت: هم اکنون یک پل در بلوار شهدای گمنام در حال ساخت است و دو پل مکانیزه در بلوارهای مدرس و خرمشهر غیرفعال هستند که به دلیل کوتاهی شرکتهای پیمانکار به حال خود رها شده بودند. با طرح دعوای شهرداری و رای دادگاه مبنی برالزام شرکت های پیمانکار به راه اندازی پلها و پرداخت جریمه، در تلاش هستیم تا برای ایام نوروز این دو پل مکانیزه نیز به چرخه خدمات رسانی شهر افزوده شوند.

یزدانی در پایان توضیحات خود در جمع اعضای شورای شهر، برای شهردار منتخب آرزوی دوران مدیریتی موفق داشت و اظهار کرد بنده در سه ماه و اندی تصدی در مقام سرپرست شهرداری رشت، تمام توان خود را بکار گرفتم تا بدون از دست دادن زمان، بیشترین بازدهی در بخشهای مختلف خدماتی، فرهنگی و عمرانی محقق شود و از همینجا از کلیه همکارانم در سازمانهای مختلف شهرداری که در این اجراهای همراه و دغدغه‌مند انجام امور بودند تشکر میکنم و همچنین مراتب قدردانی خود از ریاست و اعضای شورای اسلامی برای حمایتها و اعتماد آنان به خود را اعلام میدارم.

واثق کارگرنیا، رئیس شورای شهر رشت به نمایندگی از اعضاء در این جلسه از یوسف یزدانی به دلیل تعهد کاری و اداره شایسته امور شهری در دوران سرپرستی مجموعه شهرداری رشت تقدیر نمود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان