جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
درباره انتخاب رحیم شوقی به عنوان شهردار منتخب؛

انتخاب شوقی بزرگترین دستاورد آقازاده در مجلس! | گزینه ای ناهماهنگ دیگر برای کوچکی نژاد!

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۰:۴۰ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | انتخاب رحیم شوقی با ده رای عضو شورا ( و احتمالا رای عضو غائب این روزها) به زمان طولانی هشت ماهه عدم انتخاب شهردار پایان داد. هرچند مرحله تاییدیه توسط وزارت کشور باقی مانده است که به نظر می‌رسد یک بازه سی الی چهل روزه را طی می‌کند. با این حال با توجه به سوابق و نزدیکی شوقی به دولت بعید به نظر می‌رسد که شوقی کار سختی برای تایید صلاحیت داشته باشد. 

شوقی را به عنوان یکی از افراد نزدیک به سردار آقازاده نماینده رشت می‌شناسند. هرچند کمتر از برادرش فرهاد، فعالیت ستادی و انتخاباتی با وی داشته است. آقازاده در انتخابات پیشین با افراد زیادی از مجموعه شهرداری همکاری می کرد. برخی از مدیران شهرداری در ستاد انتخاباتی وی حضور داشتند. این امر خودش یک چالش بزرگ را در آینده نزدیک ایجاد می‌کند. جبار کوچکی نژاد دیگر نماینده رشت از منتقدان شهردار پیشین بود. ولی حالا فردی منصوب شده که نزدیکی بیشتر با نماینده دیگر رشت دارد و این را می‌توان یک شکست برای او دانست. البته این نکته گفتنی است که آقازاده در مجموع عملکرد خنثی در دوره نمایندگی داشته و گاه تا ماه ها کسی حرف و کاری از او نمی‌بیند. به جرات می‌توان می گفت همین انتخاب شوقی بزرگترین دستاوردش در دوران نمایندگی است.

این نکته گفتنی است که انتخاب شوقی به واسطه بومی بودن کمتر مورد انتقاد قرار گرفته است. هرچه هست او به واسطه سوابق مدیریتی کم و بیش نسبت به شهرداری رشت آشنایی دارد! هرچند  برخی وعده های وی دور از دسترس است. به طور مثال او از تهاتر نفت با فاضلاب سخن می‌گوید. وعده ای که مشخص است او قدرت چندانی در این رابطه ندارد.

او در زمانی به عنوان شهردار منتخب انتخاب شده که اخبار شهرداری دیگر برای کمتر کسی جذابیت دارد و حتی بسیاری معتقدند او نیز فرصت چندانی برای کار نخواهد داشت. باید منتظر باشیم همین ها که در شورا از او تعریف کرده اند در اولین فرصت منتقد شوقی باشند. برخی اعضای شورا سابقه این را داشته اند که یک روز بعد از انتخاب از رای خود پشیمان شوند.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان