جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
از عدم انتخاب به عنوان شهردار همدان تا وعده تهاتر نفت با فاضلاب؛

نگاهی به 4 گزینه نهایی شهرداری رشت

۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۰۹:۲۹ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | رئیس شورای شهر رشت چهار گزینه نهایی شهرداری این شهر را اعلام کرده است. بر این اساس  حسین مرادی، رضا طاهری، سید مجتبی خدمت بین دانا و رحیم شوقی به عنوان گزینه‌های شهرداری محسوب می‌شوند که دونفر از آن ها بومی هستند.

سید مجتبی خدمت بین دانا سال‌ها کارمند شهرداری بوده و دو بار سابقه سرپرستی را تجربه کرده است. او این بار برای انتخاب به عنوان شهردار جدی‌تر ورود کرده و وعده داده « اگر تنها ۶ ماه فرصت به من دهید همه دغدغه‌های موجود در شورا و شهرداری را بر طرف می‌کنم»

رحیم شوقی دیگر گزینه بومی شورا برای شهرداری رشت است. معاون سابق فنی استانداری و همچنین معاونت پیشین عمرانی منطقه آزاد انزلی که در دوره های گذشته شورا نیز به عنوان گزینه شهرداری محسوب می‌شد و خودش چندان مایل به عهده داری این سمت نبود. او حتی یک بار با وجود این که کاندیدا شده بود حاضر به ارائه برنامه های خود نشد. ولی این بار با وعده ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به شهرداری رشت و همچنین تهاتر نفت با فاضلاب به عنوان گزینه جدی شهرداری محسوب می‌شود. شوقی یکی از افراد نزدیک به سردار آقازاده نماینده رشت است. 

حسین مرادی دیگر گزینه شهرداری رشت است. او در زمان قالیباف به مدت سی ماه شهردار منطقه 22 تهران بود. وی دارای دکتری عمران از دانشگاه صنعتی شریف تهران است. مرادی سال 96 به عنوان شهردار همدان انتخاب شد که حکم وی توسط وزارت کشور تایید نشد. هرچند او قبل تصمیم نهایی وزارت کشور به دلیل مشکلات همسرش انصراف داد. مرادی معضل پسماند را مشکل اصلی رشت معرفی کرده است و اعلام کرده که نسبت به رشت شناخت نسبی دارد. 

رضا طاهری دیکر کاندیدای شهرداری رشت به مدت 15 سال سابقه شهرداری در شهرداریهای استان قزوین از جمله سگزآباد، آوج  و بیدستان را تجربه کرده است. وی مدتی نیز به عنوان سرپرست سازمان همیاری شهرداریهای استان منصوب شده بود. طاهری « هوشمند سازی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری » را از جمله برنامه های خود معرفی کرده است. 

ارزیابی ها حاکی از آن است که فعلا بین اعضای شورا اجماع برای انتخاب شهردار وجود ندارد و احتمالا شاهد دسته بندی های جدیدی خواهیم بود. 

همرسانی کنید:
استاندار گیلان در نشست با اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت:
وحدت رویه در مدیریت شهری با هم افزایی شورای شهر، به پویایی کلانشهر رشت کمک می کند
همزمان با روز درختکاری 1402 در محل تقاطع غیرهمسطح شهید باهنر صورت گرفت:
کاشت 18 هزار نهال بومی گیلان در رشت| توزیع 10 هزار نهال بین شهروندان
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر رشت با درخواست برای برگزاری جلسات منظم شورا با استاندار گیلان:
مدیریت یکپارچه شهری در رشت وجود ندارد
نماینده ولی فقیه در گیلان :
باید برای ترافیک رشت چاره اندیشی شود

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان