جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
اظهارات جبلی بدتر از توهین آن کارگردان؛

صداوسیمای خصوصی حلقه مفقوده ماست!

۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۱۳:۴۵ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | سامان بدر:  اظهارات توهین آمیز یکی ازکارگردانان در برنامه هفت تلویزیون درباره زنان منتقد با انتقادات فراوانی مواجه شده است. ولی از آن بدتر واکنش عجیب رئیس صداوسیما بود که حرفهایش حتی «خانواده» خودش را راضی نمی کند و فکر می کند اگر با همان شکل و سیاق ادامه دهد به او جایزه می دهند و در مقام خود باقی می ماند. این که گفته شود این اظهارات طبیعی است یعنی مجوز توهین به زنانگی و مشکلات  طبیعی آن ها! 

حضرات حتی از تحریم و عدم حضور سینماگران در جشنواره فجر هم برای خود دستاورد ساخته اند. به روی خودشان نمی آورند که حتی یکی مثل  مسعود فراستی هم حاضر نیست منتقد این جشنواره باشد و می گوید می داند که فیلم خوبی در جشنواره حضور ندارد. حتی سال 88 هم چیزی به نام قهر با جشنواره فجر وجود نداشت، همان طور که چیزی به نام عدم حضور در ورزشگاه های فوتبال وجود نداشت. دولت و صداوسیما محصول این قهر هستند که باید مایه عبرت باشد و نه کسب افتخار! 

صداوسیما جایی نبود که این حجم از دوری هنرمندان را شاهد باشد. سال 84 وقتی علی لاریجانی کاندیدای ریاست جمهوری شده، خیلی   از همین صداوسیمایی ها و بازیگرانش در ستاد انتخاباتی او حاضر بودند. حالا جبلی با خودش چه دارد که به آن افتخار می کند؟ جز این است که یکی مثل آن کارگردان با چنین اظهاراتی قرار است برجسته شود. 

یکی از مباحثی که واقعا اهمیت دارد که روی آن فکری شود، همین صداوسیمای دولتی است. توجه کنید آن ها به جای برون سپاری حالا روی سریال های شبکه نمایش خانگی هم زوم کرده اند و آن را می خواهند مصادره کنند. محبوبیتی  که این سریال ها داشتند و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت با این حرکت صداوسیما نابود می شود و این دردسر صداوسیمای دولتی است. 

چرا ایران نباید صداوسیمایی شبیه الجزیره داشته باشد. آن هایی که صحبت حمایت از تولیدات داخلی می کنند این سد بزرگ صداوسیمای دولتی را نمی بینند که جلوی کار آن ها سنگ انداخته است و زمینه برای محبوبیت شبکه های آن سوی آب باز کرده است؟ تصور کنید اگر شبکه خصوصی ورزشی داشتیم دیگر نیازی نبود که شاهد جنگ و دعوای حق پخش تلویزیونی بودیم. ورزش ما درآمدزا بود، تیم های باشگاهی ما به بودجه مناسب می رسیدند و کار برای اشتغالزایی بسیاری فراهم می شد. تنها نگرانی این است که یکی مثل عادل فردوسی پور چند گوشه و کنایه به دولت نزند! خب بزند مگر چه می شود. آیا بدتر از این کارگردان واکنش منفی می گیرد!؟

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان