پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | بنیان‌گذاران اصلی اینستاگرام، چهار سال پس از خروج از این شرکت، یک سرویس هوش مصنوعی جدید را معرفی کرده‌اند. «مایک کرایگر» و «کوین سیستروم» که سال 2010 اینستاگرام را معرفی کرده بودند، اکنون از راه‌اندازی برنامه جدیدی به نام Artifact خبر دادند که یک «فید خبری شخصی‌سازی‌شده» پشتیبانی شده با هوش مصنوعی است.

کرایگر در یک پست اینستاگرامی گفت که او همراه با سیستروم بیش از یک سال است که با یک تیم با‌استعداد برای راه‌اندازی این سرویس همکاری می‌کند. او در این پست نوشت: «به‌تدریج با رشد و توسعه خود، به مردم اجازه می‌دهیم تا وارد برنامه شوند».

برنامه جدید سازندگان اصلی اینستاگرام

برخلاف اینستاگرام، این برنامه بیشتر روی مقالات تمرکز دارد تا عکس. براساس گزارش نشریه Platformer، برنامه Artifact براساس علایق کاربران، محتوا را به آن‌ها پیشنهاد کرده و همچنین امکان گفت‌وگو با دوستان را فراهم می‌کند. در فید اصلی آن، مقالات پرطرفداری از نشریات بزرگ تا وبلاگ‌نویس‌های کوچک‌تر به کاربران نمایش داده می‌شود و این محتوا براساس چیزی که روی آن کلیک می‌کنند، شخصی‌تر می‌شود.

پلتفرمر در گزارش خود از Artifact به‌عنوان «تیک‌تاک برای متن» و «یک حمله غافلگیرکننده به توییتر» یاد کرده است.

همان‌طور که در وب‌سایت ساده این برنامه توضیح داده شده، Artifact هم‌اکنون در مرحله بتای خصوصی قرار دارد و کاربران اندروید و iOS با ثبت شماره خود و دریافت لینک دعوت خصوصی، می‌توانند آن را امتحان کنند.

راه‌اندازی این برنامه زمانی انجام شده که فعالیت‌های جدیدی در دنیای شبکه‌های اجتماعی آغاز شده است. به‌دنبال آشفتگی و عدم اطمینان در توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک، مالک جدید این شرکت، تعدادی از سرویس‌های جدیدتر مانند Mastodon به کاربران کمک می‌کنند اخبار و به‌روزرسانی شخصی را در یک فید دریافت کنند. همچنین رشد سریع تیک‌تاک باعث شده است تا برنامه‌های متعددی ازجمله اینستاگرام ویژگی‌ها آن را کپی کنند.

پس از راه‌اندازی اینستاگرام در سال 2010، سیستروم و کرایگر در سال 2012 این برنامه را با قیمت یک میلیارد دلار به متا فروختند. این دو در سال 2018 اینستاگرام را ترک کردند و گفته شده بود که دلیل این جدایی، تنش‌ها با «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا (که آن زمان فیسبوک نام داشت)، بر سر مسیر برنامه و تمایل او برای یکی‌کردن آن با فیسبوک بوده است.

به گفته پلتفرمر، سیستروم و کرایگر از آن زمان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که روی برنامه‌های اجتماعی آینده متمرکز شوند و Artifact اولین محصول این سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

منبع:دیجیاتو

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان