سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | با پیشنهاد انجمن یوز ایرانی و به پاس زحمات شادروان "مهشاد کریمی" خبرنگار فقید حوزه محیط زیست و برای گرامیداشت یاد او، نام یک یوز مهشاد گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا، این نامگذاری با موافقت خانواده مهشاد کریمی صورت گرفته و می توان گفت که این اولین باری است که یک یوزپلنگ آسیایی به نام یکی از اهالی رسانه نامگذاری شده است.

بیوگرافی مهشاد کریمی


زنده یاد مهشاد کریمی خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری ایسنا بود که در تاریخ ۲ تیر ۱۴۰۰ و در شرایطی که تنها سه روز به برگزاری مراسم ازدواج او مانده بود در اثر سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در استان آذربایجان غربی جان باخت.

البته در این حادثه زنده یاد ریحانه یاسینی نیز دیگر خبرنگاری بود که جان خود را از دست داد.

همسر مهشاد کریمی


همسران این دو خبرنگار نیز از اهالی رسانه بوده و پس از درگذشت آنها پیگیری های حقوقی بابت این موضوع را انجام داده اند. علی سلطان محمدی همسر مهشاد کریمی است که وی نیز در دوره ای از خبرنگاران اداره اقتصادی ایسنا بوده است. پس از این حادثه که با انتقادات بسیار اهالی رسانه از مسئولان آن دوره محیط زیست از جمله عیسی کلانتری همراه بود، مسئولان دولتی مختلف به دیدار خانواده این دو خبرنگار فقید رفتند. آن زمان در ویدئویی که از بازدید سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد و علی ربیعی سخنگوی دولت و احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران با خانواده مهشاد کریمی منتشر شده بود، علی سلطان محمدی بر این نکته تاکید داشت که « ما را تحت فشار گذاشتند که رضایت ندهید جسد را تحویل نمی‌دهیم. ما به تسلیت شما راضی نیستیم و پیگیری می‌کنیم.»

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان