پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | نماینده مردم درود و ازنا در مجلس به صورت مشروط از توضیحات وزیر صمت درباره اقدامات انجام گرفته در خصوص برخورد با خودروسازان به دلیل تصادف زنجیره ای و ایمن سازی تولیدات قانع شد. اگر او قانع نمی شد و کار به رای گیری می رسید، در صورت عدم اقناع نمایندگان، وزیر صمت سومین کارت زرد خود را دریافت و شرایط برای استیضاح مجدد او فراهم می شد. همین عدم رای گیری باعث انتقاد شدید یکی از نمایندگان شد.

حسین عباسپور به نمایندگی از کمیسیون صنایع این سوال را مطرح کرده بود که  «برابر گزارش رئیس پلیس راهور کشور در تصادف زنجیره ای ۵۹ خودرو در شهرستان بهبهان ایربگ هیچ کدام از آن ها باز نشده است، در این رابطه چه برخوردی با خودروسازان انجام گرفته است؟»

وزیر صمت در پاسخ از کاهش آمار تلفات جانی در هر یکصد تصادف از ۴.۴ به ۱ خبر داد و اعلام کرد: با توجه به اینکه تعداد وسایل نقلیه ۷۰ درصد افزایش یافته است، این میزان کاهش تلفات جاده ای قابل توجه است.

وی افزود: حادثه بهبهان که دی ماه سال گذشته اتفاق افتاد نتیجه عملکرد تولیدات 10 سال قبل بود بنابراین ما اولین اقدامی که برای پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث بر آن متمرکز شدیم، اصلاح بن سازه‌ها و پلتفرم‌ها در صنعت خودروسازی بود. در خودروهایی که جدید تولید می‌شود مثل شاینا و تارا 45 درصد فولاد آنها از استحکام بالا برخوردار است اما در بن سازه‌های خودروهای قدیمی مانند تیبا که تولید آن امسال متوقف شد از 10 درصد فولاد بااستحکام بالا برخوردار هستند که نشان‌ می‌دهد هر اندازه روی تیبا و خودروهای قدیمی کار کنیم ایمنی حاصل نخواهد شد.

سوال نمایندگان از وزرا باید حتماً در صحن به رأی گذاشته شود

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه اگر قرار است سوال از وزرا در صحن به رأی گذاشته نشود، چرا مطرح شده و  باعث اتلاف وقت می‌شود، تأکید کرد که سوال نمایندگان از وزرا باید حتماً در صحن به رأی گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، لطف اله سیاه کلی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در قالب تذکری به مجلس گفت: وقتی نماینده‌ای در کمیسیون سوال از وزیری مطرح می‌کند و برای ارائه در صحن ارسال می‌شود حتماً باید به رأی گذاشته شود و نمایندگان باید پیرامون آن اظهار نظر کنند، در غیر این صورت تنها باعث اتلاف وقت می‌شود، کما اینکه سوال از وزیر صمت در نشست امروز چه مسئله‌ای را حل کرده است؟

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک سنت نادرست در مجلس شکل گرفته است که در هیچ کشوری اینگونه نیست و جمعی از نمایندگان بعد از ایراد نطق توسط ناطقین برای تبریک گویی به سمت وی هجوم ببرند.

وی تصریح کرد: مگر ناطق چه کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است و چه مشکلی حل کرده و چه نوآوری، خلاقیت و راهبردی ارائه داده است یا گویی با اخلاص و تسلیم محض به خدای سبحان وارد آتش نمرود شده و شجاعتی وصف ناپذیر را رقم زده است.

سیاه‌کلی تأکید کرد: این وهن مجلس است بنابراین خواهش می‌کنم این رویه را تعطیل کنید./

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان