جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
سعید جلیلی در یادواره هنری سردار جنگل:

دشمنی که آزادی خواهی ملتی را هدف قرار می دهد نمی تواند شعار آزادی سر دهد

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۹:۰۶ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت : دشمنی که آزادی خواهی ملتی را هدف قرار می دهد نمی تواند شعار آزادی سر دهد و دم از آزادی بزنند این شعارشان جوکی بیش نیست.

سعید جلیلی روز دوشنبه در نشست خبری آغاز به کار عهدواره هنری رسانه ای جنگل بر مزار شهید میرزا کوچک خان‌جنگلی در رشت با تاکید حفظ حافظه تاریخی ملت‌ها گفت: اگر در حافظه تاریخی جامعه‌ای خللی وارد شده و دچار فراموشی شود هویت و تاثیر گذاری خود را از دست خواهد داد.

وی عنوان کرد: حرکتی که در برگزاری بزرگداشت میرزا انجام شد از آن جهت ارزشمند است که تلاش دشمنان برای نابودی هویت ملی ایران را ناکام گذاشت.

وی تصریح کرد: افتخارات یک جامعه ثروت و جزئی از منابع قدرت آن ملت است، دشمنان سعی دارند به شکل سخت افزاری و نرم افزاری منابع هویتی و ارزشی ما را مورد هجمه قرار داده و به آنها دست‌اندازی کنند، یکی از تلاشهای آنها پوشاندن منابع قدرت و افتخار ما است.

وی شناخت میرزا کوچک جنگلی را شناختی تاریخ دانست و گفت: هنگامی که برای معرفی میرزا تلاش می‌کنید این اقدام و شناساندن این چهره ضد استکباری همراه با شناخت مجموعه‌ای از عوامل استکباری و دشمنان این ملت و کشور است و چگونگی ایستادگی، مقاومت و پیشرفت را به روشنی درمی‌یابیم.

جلیلی تصریح کرد: دشمنان می خواهند آنچه که حقیقت دارد و می تواند برای ملتی مایه حیات باشد را مخفی کنند و میرزا یکی از این حقایق است. دشمنی آن نیست که بهانه های معلوم و روشنی داشته باشد؛ این دشمنی ریشه ای تاریخی دارد، ریشه ای که امروز سند زنده ای در برابر ماست.

وی اظهار داشت: بیان حقایق حیات میرزا و دشمنی ریشه‌دار دشمنان این ملت بسیار ارزشمند است از آن رو که نسل امروز بداند دشمنان اگر مجال یابند چگونه می توانند کشوری را تقسیم کنند و آزادی ملتی را هدف قرار داده و برای غارت کشوری برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد: شناخت میرزا از آن جهت دارای اهمیت است که او در برابر دشمنانی که خود را قدرت برتر جهان می دانستند، ایستاد و قیام کرد و تجلی آرمان و ایمان در دوره خود شد.

جلیلی خاطر نشان کرد: میرزا نشان داد اگر در ملتی آرمان و ایمان بروز یابد چقدر قدرتمند خواهد بود چنانکه انقلاب اسلامی نیز چنین آموزه و تجربه هایی از این دست بسیار داشت و بذری که میرزا ۱۰۰ سال پیش کاشت در انقلاب اسلامی نهال آن رویید و امروز به درختی تنومند و قدرتمند بدل شده که میوه هایش را به تمام دنیا صادر می کند.

وی اظهار کرد: حرکتی که میرزا در آن سالها با قدرت و ریشه های عمیق دینی و ملی و آزادی خواهی ایرانی و اسلامی آغاز کرد امروز شاهد ثمرات آنها هستیم.

وی افزود : دشمنان از آن رو با هم در برابر میرزا و آزادیخواهی او و ملت ایران ایستادند؛ چون می دانستند بذری که او کاشت؛ بذر تمدنی جدید است که منافع آنها را به خطر می اندازد و اینک پس از یکصد سال این بذر به درخت تمدنی قوی تبدیل شده که تمدن قدرتهای استعماری را به چالش کشیده است.

جلیلی تاکید کرد: ملت ما نگذاشت این بذر در نطفه خفه شود آن را با خون جوانان خود حفظ و آبیاری کرد تا در انقلاب اسلامی ظهور و بروز یابد و ابعاد مختلفی پیدا کند که نه تنها در این سرزمین تکثیر و الهام بخش شد بلکه بسیاری از حرکتهای انقلابی جهان را جهت دهی کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست؛ میرزا کوچک را گنج و سرمایه عظیمی دانست که هرچه برای آن هزینه شود، کم است.

رضا ثقتی گفت: میرزا دریایی است که باید خروشان‌ و جوشانتر شود و در اطلس و جغرافیای زمانی محدود و مدفون نشود.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم با گذشت زمان این کنگره ها فراموش شود و اتفاقاتی را رقم بزنیم که به ماندگاری این حرکت ها کمک کند چنانکه درکنگره میرزا کوچک بالغ بر ۸۵ مقاله از سراسر ایران و چند کشور خارجی به دبیرخانه کنگره ارسال شده که قرار است در قالب کتابی منتشر شود.

منبع:ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان