چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان |روزنامه کیهان بعد از این که در چند روز گذشته خواستار ورود گلوله جنگی نیروهای امنیتی در ناآرامی های اخیر شده بود،  حال دیگر صبح تا شب به انتشار مطالب تند و تهدیدآمیز می پردازد و احتمالا به دلیل حمایت هایی که به زعم خود از نظام می کند قصدی برای برای برخورد با آن نیست.

این روزنامه روز گذشته بازیکنان تیم ملی را به خاطر نخواندن سرود، بی غیرت خوانده بود و شکست فوتبالی ایران را مترادف شکست مقابل اسرائیل و آمریکا دانست. امروز هم از احتمال اعتصاب هنرمندان و سینماگران ابراز خوشحالی کرده است. اگر به طور مثال  فردا روزنامه نگاران و یا بخشی دیگر تهدید به اعتصاب کنند آن را نیز به فال نیک می نگرد. هیچ کس هم نمی گوید دولتی که این همه وعده بهبود شرایط می داد چگونه می خواهد با این حجم نارضایتی ها مردم را راضی نگه دارد. با این وضعیتی که کیهان برای همه تصور کرده تنها مهران رجبی می ماند و حوضش!

همین صداوسیمایی که رئیسش می گوید رفتن مجریان و هنرمندان اهمیتی ندارد، یک بار اگر منطقی باشد و حساب و کتاب بلد باشد متوجه می شود که هزینه و فایده در کجا قرار دارد. فوتبال و بازیگران برایشان سود مالی و اعتباری دارد و یا شریعتمداری و حسن عباسی که در تمام این سالها با همه رایگان بودن سخنرانی هایشان کمتر کسی جزء همفکرانش را صرافت انداخته اند که پای حرف هایشان بنشینند و یا روزنامه تقریبا ارزانشان را بخرند. حالا قرار است با این تز کیهانی کل کنداکتور صداوسیما را با مهران رجبی و امیرحسین ثابتی پر کنند؟

کیهان ارگان رسمی نظام نیست، ولی خود را بلندگوی نظراتی می داند که فکر می کند مسئولان جمهوری اسلامی در بیان آن معذوریت دارد و یا باید حرف او را گوش دهند. تاکنون هیچکدام از پیش بینی هایش هم محقق نشده است. همین شهریور ماه درخواست کرده که دو ماه مذاکرات را به عقب بیندازید و شرایط به نفع ایران تغییر می کند.  رای اخیر شورای حکام نتیجه چنین وعده ای بود!

اکنون روزنامه جهان صنعت به دلیل انتشار یک گزارش خبری درباره کیان پورفلک توقیف شده است. چه این گزارش را منتشر می‌کرد و چه نمی‌کرد بازهم انواع و اقسام گزارش ها به خصوص از خارج کشور در مورد کیان وجود داشت که خیلی تندتر نیز بود. رسانه های داخلی به دلیل همین  محدودیت ها دیگر کارایی ندارند و همین عامل برجسته شدن رسانه های فارسی زبان خارج کشور است . کاری به درستی و یا غلطی گزارش جهان صنعت  نداریم، ولی تصور کنید اگر در همین قضیه به جای برخورد با جهان صنعت با تیتر «اسرائیل پسند» کیهان برخورد می‌ شد، آیا  مواجهه مناسب تری در مواجهه با اعتراضات ایجاد نمی شد و مردم شاهد شنیدن نوعی نگاهی جدید در ساختار نظام نبودند که در اعتراضات آتی تاثیرگذار باشد؟ وزارت خارجه اسرائیل از تیتر کیهان بعد از مسابقه ایران و انگلیس ابراز خوشحالی کرد. به صراحت گفتند ما بدون این که در جام جهانی باشیم به لطف تیتر کیهان شش گل زدیم! کاغذ ارزان و آگهی دولتی را می گیرند که در نهایت چنین تیترهای به اصطلاح «دشمن شاد کنی» بزنند و کسی هم با آن ها کاری نداشته باشد. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان