شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
حواشی عجیب انتخابات هیات قایقرانی گیلان؛

همه کاندیداها به جزء یک نفر انصراف دادند | آرای سفید بیشتر از فرد پیروز رای آورد!

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ۱۰:۴۰ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | مجمع انتخابات ریاست هیات قایقرانی گیلان روز پنجشنبه 9 تیر در رشت برگزار شد که در نهایت علی رضا محمدی از قهرمانان این رشته ورزشی و رئیس هیات رشت توانست به عنوان ریاست قایقرانی استان گیلان دست پیدا کند.

این انتخابات که با حضور خسرو ابراهیبمی نایب رئیس فدراسیون ، احمد دنیامالی عضو هیات رئیسه فدراسیون و نماینده انزلی و همچنین جهانبخش آرمان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان گیلان برگزار  شد حواشی مختلفی داشت.

10 کاندیدا برای این رقابت حضور داشتند که قبل از برگزاری انتخابات 9 نفر از آن ها انصراف خود را اعلام کردند و انتخابات تنها با یک کاندیدا برگزار شد. 27 نفر در این انتخابات یک نفره حق رای داشتند که در نهایت محمدی 13 رای به دست آورد و 14 رای سفید به صندوق ریخته شد. نتیجه ای که منجر شد رای گیری به دور دوم برود و در آن جا نیز همین نتیجه تکرار شد، ولی در نهایت محمدی با وجود آرای پائین تر از رای سفید به عنوان رئیس هیات قایقرانی انتخاب شد.    

به نظر می رسد انصراف دسته جمعی و همچنین آرای سفید در انتخابات نشانه اعتراض به روند مهندسی انتخابات باشد. انتخاب همشهری  احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی بر شائبات این انتخاب افزوده است. خود دنیامالی در مجمع  با انتقاد از ریاست پیشین هیات ( حسن خسته بند)  که رقیب خود وی در انتخابات مجلس بود خاطرنشان کرده بود « : قایقرانی جای کارهای سیاسی نیست و از هیات جدید انتطار داریم که بر خلاف هیات گذشته، فقط ورزش را دنبال کنند»

حال این که خود نماینده مجلس چقدر تاثیر در انتخابات این هیات داشته که چنین آرایی به دست آمده به یک محل ابهام تبدیل شده است. اما اگر قرار باشد ورزش و جوانان گیلان همیشه  انتخاباتی را برگزار کند که اکثریت معترض باشد خود محلی از اشکال خواهد بود. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان