جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
بعد از انتشار یک فیلم توسط حکایت گیلان؛

اتهام زنی به جای پاسخگویی و عذرخواهی توسط میراث فرهنگی گیلان!

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۱۹:۳۲ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | بعد از انتشار خبر فیلمی از یک ایرانگرد  و بلاگر سفر برای تبدیل خانه تاریخی خان املش به محل استراحت گاوهای روستایی در پایگاه خبری حکایت گیلان، سرپرست معاونت اداره میراث فرهنگی گیلان با وجود تایید محتوای خبر، منتشرکنندگان را به تشویش اذهان عمومی متهم کرد. 

از آن جا که متن جوابیه در اقدامی عجیب به یک خبرگزاری حامی دولت ارسال شده حکایت گیلان نیز از درج جوابیه خودداری می کند. ولی محتوای جوابیه این است که «این بنای تاریخی حصار ندارد و وراث همکاری نمی کنند» البته خدا را شکر این ایرانگرد چشمش به این اثر تاریخی خورد تا میراث فرهنگی وعده دهد که در این زمینه پیگیری می کند!

پیش از این پایگاه تحلیلی و خبری حکایت گیلان خبرهایی درباره تخریب کشتی چوبی کرگانرود و اثر طبیعی ملی آبشار ورزان سوباتان تالش را منتشر کرده بود که ظاهرا آقای سرپرست پاسخی برای پیگیری اقدامات لازم در این رابطه نداشته اند.

در مورد همین خانه تاریخی خان املش هم تیرماه سال 97 آقای ولی جهانی مدیرکل فعلی که در آن زمان همین سمت آقای رفیعیان را داشته اند وعده داده بودند « تا شش ماه دیگر؛بنای تاریخی امان الله خان در املش مرمت می‌شود» ولی بعد از 4 سال اگر واقعا میراث فرهنگی هیچ وعده ای نمی داد شاید وضعیت این خانه بدتر از این نمی شد!  آن زمان شعار و شواف مرمت و بازسازی متعلق به میراث فرهنگی بود، ولی گناه حفظ و نگهداری و انتقادات این اثر متعلق به وراث و رسانه ها است. 

آقای سرپرست معاون کل که به تازگی منصوب شده ظاهرا از بسیاری اخبار مطلع نیست،  ولی انگار نقش سخنگوی میراث فرهنگی استان را برعهده گرفته است. پیش از این رسانه ها خبر داده بودند که حیاط  مدرسه قدیمی بهشتی (که  تنها مدرسه ماندگار گیلان شناخته می‌شود) به عنوان پارکینگ کارکنان آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده است. ایشان بعد از چنین خبری یادشان آمده این کار «  تخطی از ضوابط حاکم بر بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور » است. حالا هم کلی حرف زده و به جای تایید اصالت تبدیل یک خانه قدیمی به محل اسکان گاوها و تخریب مکان از رسانه های منتشر کننده به خاطر تشویش اذهان عمومی انتقاد کرده است. به نظر می رسد بعد از این ما با ایشان و چنین روند مدیریتی بیشتر کار خواهیم داشت!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان