سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403
حکایت گیلان گزارش می دهد؛

پاسکاری صدا و سیمایی ها برای اجرای قانون آزاد سازی سواحل!

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ۱۴:۳۱ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | مارال دارآفرین: در چند روز گذشته بحث آزادسازی سواحل به مهم ترین دغدغه دولتمردان در استان گیلان تبدیل شده و بنا به گفته استاندار، تمام مناطق اشغالی نهادهای دولتی آزادسازی شده است. برخی از مناطق باقیمانده نیز در انتظار حکم قضائی است. طرح های اختصاصی بانوان و مجتمع های تفریحی از جمله مناطقی هستند که با دستور دولت تخریب شده اند. 

هرچند صداوسیما در موضوع آزادسازی سواحل نسبت به پوشش گسترده آن اقدام کرد، ولی اشاره ای به جمع آوری مجتمع ساحلی زیباکنار نداشته است. این موضوع حتی مورد اعتراض یکی از مجریان صداوسیما نیز قرار گرفت که در برنامه زنده تلویزیونی خواستار تخریب مجتمع زیباکنار در صورت عدم اجرای قانون شده است. 

امام جمعه بندرانزلی نیز در تریبون نماز جمعه نسبت به دوگانگی صداوسیما در این موضوع اعتراض کرده است. وی در خطبه های نماز جمعه گفت: « در بحث سواحل و آزادسازی سواحل که بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری راه افتادند این کار را انجام دادند و صدا و سیما هم هرجا خبرنگارش رفت و هلیکوپتر سوار شد و با قایق و سواره و پیاده رفت فیلم گرفت یک فریم از مجتمع زیباکنار که خود صدا و سیما بیش از همه ساحل و دریا را تصرف کرده و ورود کرده به دریا به مردم نشان نداد! این عدالت است؟»

صداوسیما به هیچ کدام از این اعتراضات هنوز پاسخی نداده است و نهادهای مربوطه پاسخگویی را به یکدیگر پاس می دهند. هرچند گفته می شود به دلیل آنتن مخابراتی واقع در زیباکنار حاضر به جمع آوری و تخریب نیست. آن هم در حالی که رئیس سازمان صداوسیما وعده داده عقب نشینی لازم صورت بگیرد. 

مطابق دستور رئیس جمهور و به دنبال آن اعتراض امام جمعه انزلی مبنی بر تخلیه سواحل ،حکایت گیلان تصمیم گرفت تا مصاحبه ای با صدا و سیمای گیلان داشته تا موضوع تا حد امکان شفاف سازی شود. اما طی مصاحبه ای که با برخی افراد مسئول این سازمان شد، آن ها مدعی شدند که این موضوع هیچگونه ارتباطی با آن سازمان ندارد و اصلا مجتمع زیباکنار سواحل تحت نظر این ارگان نمی باشد و با مدیران مجتمع تماس گرفته شود. ولی مدیر مجتمع زیباکنار هم حاضر به پاسخگویی رسمی نشد و اعلام کرد که این موضوع در حوزه اختیارات تهران است!


 ظاهرا صدا وسیما به مانند ادارات کشوری تصمیم به شفاف سازی و قصد ورود به پاسخگویی به این مسئله را ندارد و از خودش رفع مسئولیت می کند. در حالی که تریبون و بلندگوی صوتی و تصویری در انحصار آن ها است و پاسخگویی برایشان وقتی نمی گیرد. البته فارغ از پاسخگویی باید جواب دهند که تا کی قرار است بخش اعظم یک منطقه تفریحی در تصرف آن ها باشد. حالا ما مثل مجری خودشان نمی خواهیم که مجتمع تفریحی زیباکنار تخریب شود که هرگز چنین نمی کنند، ولی لااقل در محدوده ای که متعلق به آن ها نیست عقب نشینی کنند!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان