جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
دستورات عجیب و نارضایتی همیشگی عمومی؛

چرا مردم گیلان باید شش و نیم صبح بانک بروند؟

۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۳:۲۰ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | با آغاز  طرح مدیریت مصرف برق ، ساعت کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی از امروز یک ساعت زودتر شروع شده است و از همان آغاز اختلالاتی را ایجاد کرده است. 

بنا به گفته استاندار گیلان،  ساعت کاری ادارات از  سه شنبه از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز و تا ساعت ۱۳:۳۰ ادامه خواهد داشت. گزارش های دریافتی حاکی از آن است که بانک های استان که بیشترین مراجعه کننده اداری را دارند در ساعت دوازده و نیم در باجه های خود را می بندند  و اجازه حضور ارباب رجوع را نمی دهند. این نحوه کار باعث نارضایتی مردم شده است. 

این که به طور مثال کارمند بخش کارگزینی استانداری  باید راس ساعت شش و نیم صبح سر کار حاضر باشد برای عامه مردم هیچ اهمیتی ندارد، ولی کار بانکی چرا باید از صبح خروس خوان شروع شود؟ شما تصور کنید تقریبا کارمندان بانک با این دستور جدید بازدهی کارشان به شدت پایین می آیبد. زیرا در ساعات اولیه که بسیار خلوت هستند و یک ساعت پایانی هم که در بانک را بسته نگه می دارند. آیا نمی شد کارمندان چنین نهادهایی را از این طرح مستثنی کرد. پس تکلیف حقوق شهروندی مردم چه می شود. مگر شهروندان حق خواب راحت ندارند که همیشه باید استرس بسته شدن بانک و بیمه و اداره را داشته باشند. 

برای این که این کار را با نمونه های خارجی مثال بزنیم باید یادآور شویم که در انگلیس ساعت کاری بانک ها نه صبح تا سه بعدازظهر است و دو روز نیز تعطیلی دارند.

در آلمان ساعت کاری بانک ها هشت و نیم صبح تا چهار بعد از ظهر است.

بانک های ژاپن هم از هشت و پنجاه دقیقه صبح  تا ساعت 5 عصر کار می کنند و بانک های آمریکا هم به طور نرمال از ساعت نه یا ده صبح کار خود را شروع می کنند.

در تمام این کشورها ساعت کار در زمان هایی اعلام شده که شهروندان بتوانند در ساعات مناسب حضور داشته باشند و عرضه و تقاضا به خوبی شکل بگیرد. نه آن که به خاطر مصرف برق کل کار را مختل نمایند. 

پیش از این با طرح مدیریت مصرف برق شاهد دستور قطعی برق  48 ساعته واحدهای تولیدی بودیم و حالا هم میزان بازدهی و کار کارمندان کاهش یافته است. اگر یکدفعه تعطیلات عمومی برگزار کنید شاید بازهم با سیل سفر به استان های شمالی سودش برای مردم استان بیشتر باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان