پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
دستور جدید برای خاموشی کارخانجات گیلان؛

قطعی برق دو روز در هفته واحدهای تولیدی شهر صنعتی رشت!+تصاویر

۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۰:۳۱ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | گزارش های دریافتی حاکی از آن است همزمان با افزایش دما در استان گیلان، شاهد قطعی برق کارخانجات و واحدهای تولیدی شهر صنعتی رشت هستیم. این قطعی برق در قالب یک برنامه زمان بندی شده به اطلاع واحدهای تولیدی رسیده و چراغ شهر صنعتی رشت را خاموش کرده است.  طبق گزارش ها قرار است قطعی برق به مدت دو روز در هفته صورت بگیرد.

در حالی که سال جدید میزان هزینه های واحدهای تولیدی بیشتر شده و حقوق کارگران نیز با افزایش 57 درصدی همراه بوده است این مشکلات تنها منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی و یا تعدیل نیروهای کار خواهد شد. امری که در برابر صرفه جویی برق مصرفی بسیار بیشتر خواهد بود. 

کاظم مادرشاهی مدیر عامل شرکت صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب که به عنوان تنها  کارخانه حوله بافی استان گیلان فعالیت می کند در گفتگو با حکایت گیلان می گوید: قبلا شاهد قطعی از پیش اعلام چند ساعته نشده بود بودیم که حالا از قبل اعلام می کنند که دو روز قطعی برق داریم. ما یک کارخانه تولیدی صادراتی هستیم که از 6 صبح امروز قطعی برق ما صورت گرفته و قرار است تا فردا ادامه داشته باشد.

مادرشاهی خاطرنشان کرد: ما مجبور شده ایم که کارگران خود را مرخص کنیم. این قطعی برق باعث می شود که کار تولیدی ما برای مشتری عراقی به مشکل بخورد و نتوانیم طبق برنامه کار خود را پیش ببریم. ظرفیت واحد تولیدی ما 12 تن حوله در روز  است و خسارت تعطیلی ما روزانه 250 میلیون تومان خواهد شد. البته تنها ضرر مالی نیست و ما دچار خسارت اعتباری خواهیم شد. 

وی افزود: این مدیریت بد باعث شده بسیاری محصولات واحدهای تولیدی نیز دچار خرابی شود و این مانع گذاری در روند تولید است. ما توان این را داشتیم که میزان اشتغالزایی را بیشتر کنیم  که با سنگ اندازی های بانکی و مالیاتی روبرو بودیم و حالا این مشکلات قطعی برق هم اضافه شده است و مشخص نیست چه کسی قرار است هزینه های این خسارت مالی و اعتباری را پرداخت کند. 

حکایت گیلان آمادگی دارد پاسخ مسئولین مربوطه و همچنین گزارش دیگر واحدهای تولیدی درباره قطعی برق را منتشر کند. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان