شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | شنیده ها حاکی است دوران سرپرستی دکتر فرید نجفی در دانشگاه گیلان به ریاست منتهی نخواهد شد. گفته می شود عدم تاهل رئیس دانشگاه یکی از موارد انتقادی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه قرار داده است.

حکم سرپرستی نجفی که در تاریخ 21 خرداد  به اتمام می رسد هنوز  به تصویب حکم ریاست وی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی  نرسیده و احتمالا و فرد دیگری به عنوان سرپرست دانشگاه گیلان معرفی خواهد شد.

انتقادات از سوی برخی اعضای هیات علمی و دانشجویان نسبت به عملکرد نجفی در ماه های گذشته بالا گرفته است. 

جمعی از نیروهای همسو با دولت در دانشگاه نیز طی نامه ای به وزیر علوم عملکرد او را به شدت زیر سوال برده اند. 

در بخشی از این نامه آمده است «  هم اکنون عمده نیروهای اصولگرا، انقلابی و ولایی دانشگاه به آینده آن بیمناک شده اند و ادامه روند مدیریت فعلی را ناهمسو با اهداف وزارت متبوع و منویات مقام معظم رهبری ارزیابی می کنند. ما امضاءکنندگان این عریضه ضمن احترام به جایگاه علمی جناب آقای دکتر نجفی ایشان را واجد توانمندی های لازم برای اداره یک نهاد علمی در قد و قواره دانشگاه گیلان نمی دانیم و معتقدیم ادامه مدیریت ایشان موجب اخلال در امور دانشگاه و خدشه به جایگاه آموزش عالی استان خواهد شد.
در حال حاضر امور اجرایی، تصمیمات مهم و انتصاب مدیران میانی ، خارج از اراده سرپرست و تنها، توسط تعدادی از نیروی های مدعی انقلابیگری در داخل و خارج از دانشگاه و با سابقه ای غیرقابل دفاع و کاملا سیاست زده انجام می شود!»

گفتنی است در برخی از انتقادات بحث عدم تاهل سرپرست فعلی دانشگاه گیلان نیز به میان کشیده شده است که از نکات جالب توجه  آن است. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان