سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402

به گزارش حکایت گیلان | به مناسبت روز جهانی فشار خون، طرح ارتقا آگاهی کنترل فشار خون در ٤پایگاه سطح رشت آغاز شد.

مسئول تشکل مردمی جامعه نگاه نواندیش انقلابی استان با اشاره به اینکه طرح فشار خون به مناسبت روز جهانی فشار خون در رشت برگزار می شود گفت: این طرح به همت جوانان تشکل مردمی جامعه نگاه نواندیش انقلابی استان گیلان برگزار خواهد شد.
مصطفی زبردست با اشاره به اینکه تشکل نگاه نواندیش انقلابی گیلان از بهمن ۱۳۹۹ باحضور تمام اقشارجامعه به ویژه جوانان پرانگیزه مومن وانقلابی تاسیس شد گفت: از اهداف مهم این تشکل استفاده درست از جوانان نخبه و دانش آموخته برای بهتر شدن جامعه است.
وی با بیان اینکه تشکل نگاه مسئولانه به تمام موضوعات عرصه های فرهنگی اجتماعی وسیاسی خواهد داشت گفت:اعضای تشکل بر این باورند که صداقت، امانت داری وخدمت بی منت حق مردم ایران به ویژه گیلان است.
مسئول تشکل نگاه نواندیش انقلابی در ادامه افزود:هر موضوعی که برای مردم باشد ومنافعی برای جامعه داشته باشد از اهداف تشکل خواهد بود خلاقیت ،ایده پردازی وابتکار عمل ازسوی جوانان مورد استقبال تشکل قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه با بیان این مطلب که در نخستین گام تشکل برای فعالیت های اجتماعی
‌طرح ارتقاءآگاهی کنترل فشار خون در رشت است تصریح کرد:با نظر دوستان جوان انقلابی و آسیب شناسی هایی که در حوزه پزشکی صورت گرفت یکی از مهمترین عوامل مرگ ومیر در جامعه فشارخون عنوان شد که در ادبیات پزشکی به قاتل خاموش معرفی شده است.
زبردست افزود: به همین علت و با موافقت اعضای تشکل تصمیم به برگزاری کنترل فشار خون در سطح رشت به صورت پایلوت گرفتیم.
و مهمترین و اثرگذارترین بخش اجرای این طرح انجام صفر تا صدی این کار توسط جوانان انقلابی شهر رشت است.

وی در پایان با تشکر از همه ادارات و سازمان ها ازجمله هلال احمرگیلان ،شورای شهر رشت و شهرداری رشت گفت: امیدواریم شاهد استقبال مردم از این طرح باشیم و قطعا چنین حرکتهای مردمی را در آینده از سوی جوانان انقلابی شهر رشت خواهیم دید.

در ادامه امیرحسین ابراهیمی ایده پرداز اولیه طرح و مدیر اجرایی طرح فشار خون گفت: تشکل مردمی نگاه نواندیش انقلابی استان گیلان با توجه اهمیت موضوع سلامت تصمیم به برگزاری این پروژه حائز اهمیت در سطح شهر گرفت.

وی افزود:با توجه به محدود بودن روزهای اجرا ( تاریخ ۲۷ الی ۲۹ اردیبهشت یعنی از روز سه شنبه الی پنجشنبه) اعضای کمیته اجرایی و فنی طرح بر این باور شدند که باید این طرح در شلوغ ترین و پرتردد ترین معابر شهری کلانشهر رشت اجرا شود تا دامنه وسیعی از شهروندان هم نسبت به اهمیت موضوع آگاه شوند و از همه مهمتر غربالگری مناسبی برای شناسایی افراد بیمار صورت گیرد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه این طرح به همت دانش اموختگان مربوطه و جمعی از افراد مستعد و جوان شروع به کار کرد

ابراهیمی با اشاره به اینکه این طرح به همت دانش اموختگان مربوطه و جمعی از افراد مستعد و جوان شروع به کار کرده است گفت:
با توجه به اهمیت اجرای این پروژه بطور میانگین برای هر پایگاه سلامت به شش الی هشت فرد نیاز است که با توجه به گستردگی کار بطور کلی نزدیک به ۶۰ نیروی انسانی در قامت کمیته تخصصی یعنی تیم پزشکان و پرستاران ۲۰ الی ۲۵ نفر تیم رسانه‌ای و 5نفر تبلیغات ، تیم پشتیبانی ۱۰ الی ۱۵ نفر و تیم روانشناسان ۱۰ نفر به فعالیت خواهند پرداخت.
وی در ادامه به معرفی اعضای اصلی اجرای این طرح پرداخت گفت :محمد سرلاتی به عنوان مدیر کمیته پشتیبانی، آتنا فیض مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، فراز صادقی به عنوان مدیرکمیته فنی و یاسمن لاریجانی به عنوان مدیر تیم روانشناسان فعالیت خواهند کرد.

ابراهیمی زمان اجرای طرح از تاریخ ۲۷ اردیبهشت الی ۲۹ اردیبهشت به مدت سه روز از ساعت ۱۵ الی ۲۱ عنوان کرد و افزود:
پایگاه‌ها و مراکز اصلی طرح فشار در خیابان شهدای ذهاب ( شهرداری)، پارک سبزه میدان، خیابان سعدی جنب خاتم الانبیا و پارک شهر اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: تمام اطلاعات بدست امده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت شهرستان قرار خواهد گرفت.

رضویان رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در افتتاح طرح سنجش فشار خون با اشاره به این مطلب که میانگین مصرف نمک خوراکی شهروندان 12 تا 15 گرم است گفت:اقدامات فرهنگی برای اصلاح الگو مصرف نمک خوراکی جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری فشارخون برای مصرف حدود 4 گرم در روز میبایست در اولویت یکایک دستگاه های ذیربط قرار بگیرد و در این باره کمیسیون بهداشت شورا نیز کوشا خواهد بود.
وی با بیان این مطلب که 30 درصد از گیلانیان مبتلا به فشار خون هستند گفت:تشخیص ابتلا به فشار خون با هیچ چیزی صورت نمی پذیرد مگر با سنجش مداوم آن و فشار خون اصلی ترین عامل خطرناک قابل پیشگیری در ارتباط با ابتلا به بیماری هایی همچون بیماری قلبی و کلیوی و سکته مغزی است.


وی در انتها گفت استقرار ایستگاه های سنجش سلامت از آن دست اقداماتی که توجه به سلامت شهروند را مدنظر دارد و به امید روزی فشار خون هیچ فردی از 120 روی 80 تجاوز نکند.

در ادامه کارگرنیا رییس شورای شهر رشت در مراسم افتتاح طرح فشار خون با بیان این مطلب که اهمین این موضوع بسیار بالا است گفت: برای شورا و شهرداری سلامت شهروندان بسیار اهمیت دارد و حضور اکثریت اعضای شورا نشان از دغدغه انها در رابطه به سلامت و بهداشت شهروندان میدهد.
وی با بیان اینکه متاسفانه در بخش مراقبت های بهداشتی شرایط مطلوبی نداریم گفت:
بسیاری از مردم ما مجبور از مراقبت های بهداشتی سایر نیازمندی های زندگی یکی را انتخاب کنند و علت ان هم شرایط مادی است.

وی افزود: از همه کسانی که در این امر خداپسندانه پیش قدم شدند به ویژه تشکل نگاه نواندیش انقلابی گیلان ،شهرداری و هلال احمر و...بسیار سپاسگزارم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان