سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402

حکایت گیلان | سامانه یکپارچه فروش خودرو از سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت سروشکل رسمی پیدا می‌کند. بعد یک هفته تاخیر سامانه یکپارچه فروش خودرو یکشنبه آغاز به کار کرد و حالا تمام محصولات داخلی و مونتاژی از طریق درگاه sale.iranecar.com عرضه خواهند شد. سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان شرایط ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو را اعلام کرده است و متقاضیان شرکت در طرح‌های پیش‌فروش، فروش عادی و فوق‌العاده بعد پشت سر گذاشتن چند مرحله امکان ثبت‌نام در سامانه را خواهند داشت. قرار است سامانه یکپارچه فروش خودرو در اولین مرحله علاوه بر تیبا، ساینا و کوییک از گروه خودروسازی سایپا، شاهد عرضه مدل‌های مونتاژی دیگری مثل فیدلیتی، دیگنیتی و لاماری‌ایما باشد.

شرایط ثبت‌نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو
به گزارش فرارو، ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو چهار شرط اصلی دارد. بعد آغاز به‌کار سامانه یکپارچه فروش خودرو، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان با انتشار اطلاعیه شروط ثبت‌نام در این سامانه را اعلام کرد. اول اینکه در زمان ثبت‌نام باید کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و شماره سیم‌کارت شخص متقاضی انطباق داشته باشد. دوم اینکه متقاضیان ثبت‌نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. شرط سوم رعایت فاصله زمانی ۴۸ ماهه از تاریخ آخرین خرید خودرو به‌شمار می‌رود. یعنی اگر کمتر از چهار سال از زمان آخرین خرید خودرو می‌گذرد، امکان ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو را ندارید. شرط چهارم نداشتن پلاک فعال انتظامی به‌نام متقاضی برای طرح‌های فروش، پیش‌فروش و فروش فوری محسوب می‌شود. در این اطلاعیه به موارد دیگری اشاره شده است. مثلا اگر بعد خرید خودرو بیشتر از پنج ماه یا ۱۰ هزارکیلومتر به نمایندگی مراجعه نکنید، گارانتی غیر فعال می‌شود و اگر در طرح پیش‌فروش و مرحله قرعه‌کشی برنده شدید، امکان ثبت‌نام برای دو دوره بعدی وجود ندارد.

 

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو
ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو از سه شنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود. وزارت صمت توصیه می‌کند برای اینکه متقاضیان با خیال راحت و بدون عجله ثبت‌نام کنند، ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو یک هفته مهلت خواهد داشت. ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو و خرید محصولات از این سایت، شامل هفت مرحله می‌شود. در مرحله اول متقاضی با انتخاب گزینه ورود از منو اصلی سامانه، برای ثبت‌نام اقدام می‌کند. در قدم دوم ایجاد حساب کاربری است و در این بخش باید فرم مربوط به نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه و کلمه عبور پر شود. در مرحله سوم بعد تشکیل حساب کاربری باید کاربر اطلاعات تفصیلی خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وارد می‌کند. اینجا مراحل ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات به‌پایان می‌رسد. مرحله چهارم انتخاب خودرو است. کاربر در مرحله پنجم و ششم به‌ترتیب بخشنامه و اطلاعات ثبت‌شده را بازدید و تایید می‌کند و در مرحله آخر کد رهگیری مخصوص به او ارسال می‌شود. بعد اتمام این مرحله نام کاربر در فهرست افرادی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار می‌گیرد.

کدام خودرو‌ها در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فروخته می‌شوند؟
سامانه یکپارچه فروش خودرو شامل محصولات داخلی و مونتاژی می‌شود. یعنی قرار است خودرو‌های سایپا و ایرانخودرو کنار محصولات بهمن موتور، کرمان موتور، آرین پارس موتور، مدیران خودرو و ... در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شوند. در اولین روز رسمی آغاز به‌کار سامانه یکپارچه فروش خودرو یعنی سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت گروه خودروسازی سایپا، تیبا، کوییک و ساینا را عرضه می‌کند. قیمت تیبا SX با موتور M۱۵ قرار است ۱۹۹ میلیون تومان باشد. تیبا دو با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان فروخته می‌شود. به گزارش فرارو، ساینا با گیربکس دنده‌ای ۱۲۴ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و قیمت کوییک S و کوییک R به‌ترتیب ۱۸۴ و ۱۷۸ میلیون تومان اعلام شده است. موعد تحویل محصولات سایپا سه‌ماهه خواهد بود. روز سه‌شنبه علاوه بر این محصولات شاهد پیش‌فروش محصولات مونتاژی مثل لاماری‌ایما، دیگنیتی و فیدلتی خواهیم بود. لاماری‌ایما جدید‌ترین شاسی‌بلند چینی‌ها در ایران است، توسط آرین موتور مونتاژ شده و با قیمت ۹۸۹ میلیون تومان پیش‌فروش می‌شود. گروه خودروسازی بهمن‌موتور نیز فیدلیتی پرایم تیپ یک یا همان پنج نفره را ۸۴۴ میلیون تومان، فیدلیتی پرایم تیپ دو یا هفت‌نفره را ۸۵۹ میلیون تومان و دیگنیتی پرایم را ۹۳۵ میلیون تومان پیش‌فروش می‌کند و موعد تحویل را هفته آخر تیر‌ماه امسال مشخص کرده است.

 سامانه فروش یکپارچه خودرو

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان