پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403
اقدام عجیب وزیر کار در پاسخ به دستور رئیسی؛

یارانه جاماندگان را پرداخت می کنیم ، ولی مسدود است!

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ۰۹:۲۱ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | رئیس جمهور ظهر یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد، کمک معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده، اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.

در پاسخ به این دستور  وزیر کار اعلام کرده است مبلغ کمک‌معیشتی به حساب افرادی که تا فروردین یارانه می‌گرفتند، اما حذف شده بودند واریز می‌شود ، ولی این‌ مبلغ تا زمان بررسی شکایت افراد مسدود خواهد بود!

به واقع اگر قرار بود چنین مبلغی مسدود باشد چرا پرداخت می شود. گویی تنها قرار است این جاماندگان را دلخوش کند که پول مسدود شده در حساب آن ها قرار دارد؟ البته شیوه محاسبه دهک بندی وزارت کار هم باعث شده بسیاری از افرادی با درآمد بسیار پائین نیز جا بمانند. به بهانه یک سفر خارجه و یا خودرو مردم را در دهک دهم قرار دادند و با این فرض فردا هم می خواهند بگویند که دیگر فقیر مطلق در ایران وجود ندارد.

حالا هم وزیر کار حتی دستور رئیس جمهور را به شیوه خودش انجام می دهد. شاید هم رئیس جمهور خودش هم نمی داند که بر اساس مصوبه هیات دولت چه دستوری داده است . ولی اگر قرار بود این پول در این وضعیت گرانی مسدود شود و احتمالا فردا هم برداشت شود که دیگر نیاز به دستور رئیس جمهور نبود. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان