شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
ارزان قیمت های چینی، آلترناتیو پراید و تیبا؛

با 7 هزار دلار و حجم موتور 1000 سی سی چه خودروهایی وارد می شود؟

۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۰:۵۱ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | طی روزهای گذشته واردات خودرو با تصویب دولت آزاد گردیده است. البته واردات خودرو به معنای این نیست که هر خودرویی می توان وارد کرد. زیرا  در صورت آزادسازی کامل  خودرو طی مدت کوتاهی ایران خودرو و سایپا ورشکست می شوند. پیش از این گفته می شد که آزادسازی واردات خودرو مشروط به صادرات قطعات و خودرو خواهد بود. امری که با شوخی های فراوان در شبکه های اجتماعی همراه بود که واردکنندگان مجبورند یک خودروی پراید را در آب های خلیج فارس غرق کنند. 

اما به نظر می رسد تصمیم اصلی دولت در برهه فعلی واردات خودروهای اقتصادی است که جایگزین خودروهایی مثل پراید و یا تیبا شود. رضایی کوچی نماینده مجلس طی توئیتی خبر داده که دولت واردات را با این شرط آزاد کرده که خودروهایی با سقف  هفت هزار دلاری و حجم موتور هزار سی سی وارد شوند. 

با این تصمیم گیری عملا راه برای ورود خودروهای ارزان با حجم موتور بیشتر امکان پذیر نمی باشد. در حال حاضر خود  پراید با موتور 1330 سی سی کار می کند و برای همین احتمالا منظور واردات خودروهای مینی چینی خواهد بود.

در زیر خودروهایی که با قیمت ارزان و حجم موتور کم در بازار چین وجود دارد، معرفی شده است.

خودروهای چری

بدون شک خودروهای شرکت چری یکی از مهم ترین خودروهایی خواهد بود که واردکنندگان مدنظر قرار خواهند داد. خودروهای ارزان قیمت این شرکت در مدل های مختلف وجود دارد. البته حجم موتور آن ها کمی بیشتر از هزار سی سی است و به 1500 سی سی می رسد. Chery Amulet FL ، Chery Storm 2، Chery QQ6 ،Chery Amulet  از این دست خودروهای ارزان قیمت چری هستند که بین 5 هزار تا 8 هزار دلار قیمت دارند.

خودروهای جیلی 

خودروهای جیلی از خودروهای چری گرانتر هستند و خودروی اقتصادی کمتر تولید می کند. Geely Vision X1 یک خودروی ارزان قیمت زیبای چینی است که بین 6200 تا 9 هزار دلار قیمت دارد. Geely GC5-RV حجم موتور 1500 سی سی دارد، ولی بین هفت هزار تا نه هزار دلار بیشتر قیمت ندارد. Geely EMOtion هم است که با حجم موتور پایین بین 5.790 - 10.960 دلار قیمت دارد.


خودروهای فاو 

خودروهای فاو هم قیمت بالایی دارند در این میان FAW V2 با حجم موتور 1300 بین 7.360 - 8.780  دلار قیمت خورده است.   FAW Xiali N7 هم با با همین حجم موتور 7.680 - 8.310 دلار قیمت دارد. FAW Xiali N5 هم با حجم موتور هزار سی سی هستند که بین 5.790 - 7.680 دلار قیمت تمام شده آن هستند. 

خودروهای لیفان

اگر دولت کمی در مصوبه اش عقب نشینی کند خودروهای ارزان قیمت لیفان هم وجود دارد. لیفان 530 با قیمت 8 هزار دلارعرضه می شود که حجم موتورش هم بین 1300 تا 1500 سی سی است. 

Jiangnan TT

3.270 - 4.050 دلار

این خودروی چینی زمانی ارزان ترین خودروی جهان بودکه  توسط Jiangnan Auto، یکی از شرکت های تابعه Zotye Automobile تولید می شود. خریداران در ازای پول یک ماشین بسیار ابتدایی دریافت می کنند. اما هنوز چهار صندلی دارد، فضای کافی برای خرید مواد غذایی دارد و می تواند با آرامش در بزرگراه حرکت کند. قدرت از یک موتور 0.8 لیتری سه سیلندر بنزینی با خروجی 36 اسب بخار و 60 نیوتن متر تامین می شود که برای حداکثر سرعت قابل قبول 120 کیلومتر در ساعت (75 مایل) مناسب است.

خودروهای برقی

چری eQ1

5 هزار دلار

چری QQ همان ام‌وی‌ام 110 خودمان است که زمانی ارزان ترین خودروی جهان بود. در سال 2014  یکسال پس از معرفی نسل دوم چری QQ که به ایران هم راه پیدا کرد، نسخه تمام برقی این خودرو نیز با نام چری eQ به بازار چین معرفی شد.

Geely MR

5500 دلار

این خودرو چینی در دو نسخه پنج در هاچ بک یا چهار در سدان عرضه می‌شود. با لقب Merrie، این خودرو کوچک دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپی است و طول آن ۳.۸۲ و عرض آن ۱.۶۷ متر است. موتور این خودرو ارزان قیمت در دو نسخه ۱.۳ و ۱.۵ لیتری عرضه می‌شود.

برلیانس Xinri i03

این خودرو در بازار چین از 10400 تا 12  هزار دلار قیمت دارد و جزء خودروهای اقتصادی چین محسوب می شود که در شهرهای بزرگ چین قابلیت استفاده دارد. از فناورانه های کابین می توان به نمایشگر تبلتی سیستم سرگرمی و نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر اشاره کرد. سیستم تهویه غیراتوماتیک، قفل مرکزی، ریموت استارت، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ایی بی دیی، استراحتگاه دست، پاور ویندوز و تنظیم الکتریکی آینه از دیگر امکانات خودرو هستند.

لینگبائو باکس

5 هزار دلار

خودروی الکتریکی لینگبائو باکس در بازار چین از 5200 تا 7 هزار دلار قیمت دارد. این خودرو که مصارف داخل شهری دارند بیشتر کپی خودروهای اسمارت و فیات است. از امکانات کابین و ایمنی می توان به سیستم تهویه اتوماتیک، قفل مرکزی، ریموت، رادار پارک عقب، دوربین عقب، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ای بی اس، ایی بی دیی، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، بلوتوث، یو اس بی پورت، ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایزوفیکس صندلی کودک، استراحتگاه دست ردیف جلو، پاور ویندوز جلو و عقب و آینه ها با تنظیم الکتریکی اشاره کرد.

خودروی Baizhi Daxiong  

4 هزار و 200 دلار

خودروی برقی  Baizhi Daxiong یک خودروی برقی چینی است که با دلار 30 هزار تومانی بالغ بر 126 میلیون تومان می شود. اگر واردکننده هزار دلار اضافه هم پرداخت کند،  می توان از امکانات دیگری مانند دوربین عقب، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، بلوتوث، سیستم تهویه و ... بهره مند شود. از امکانات ایمنی می توان به ای بی اس، ایی بی دیی و فرمان برقی اشاره کرد. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان