جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | تحقیقات نشان می‌دهد فنجان‌های یکبار مصرف قهوه، تریلیون‌ها ذره پلاستیک میکروسکوپی را در نوشیدنی شما آزاد می‌کنند. 

محققان مؤسسه ملی فناوری و استانداردها فنجان‌های یکبار مصرف پوشیده شده با پلی اتیلن با چگالی کم را تجزیه و تحلیل کردند و مشخص شد، هنگامی که این فنجان ها در معرض آب جوش قرار می‌گیرند، تریلیون ها ذره آزاد می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا این ذرات پلاستیکی اثرات بدی بر سلامتی افراد یا حیوانات دارند یا خیر اما فنجان‌های یکبار مصرف قهوه به دلیل پوشش پلاستیکی نازک آنها که بازیافت آنها را بسیار دشوار می‌کند، به عنوان یک بلا برای محیط زیست شناخته شده است. اکنون یک مطالعه جدید نشان داده است که ظروف نوشیدنی داغ تریلیون‌ها ذرات پلاستیکی میکروسکوپی را به نوشیدنی شما می‌ریزند.

پیش از این نتایج به دست آمده از یک بررسی نشان داده بود، با گذشت زمان  و استفاده مدوام از ظروف یکبار مصرف نظیر لیوان پیامدهای سلامتی آنها برای افراد می‌تواند جدی باشد؛ نگرانی فزاینده‌ای در مورد ریزپلاستیک‌های موجود در بسته بندی مواد غذایی وجود دارد، اما شواهد کمی در مورد تأثیر آن بر سلامت انسان منتشر شده است.

منبع:فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان