پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

 حکایت گیلان | بزرگ‌ترین سهامدار توییتر از پیوستن به هیئت مدیره این شرکت منصرف شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که سهام توییتر پس از انصراف بزرگترین سهامدارش کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، «پاراگ آگراوال»، مدیرعامل توییتر اخیرا در پی حواشی منتشر شده در خصوص پیوستن چهره شاخص فناوری، ایلان ماسک، بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌ایکس و تسلا، به جمع هیئت مدیره شرکت توییتر، واکنش نشان داد و امروز صبح در توییتی دراین باره نوشت که سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کردیم که ایلان ماسک به عضویت هیئت مدیره ما در می‌آید. تاریخ رسمی شروع به کار او در هیئت مدیره 9 آوریل (20 فروردین) بود، اما ایلان صبح همان روز به ما اعلام کرد که دیگر قصد پیوستن به هیئت مدیره را ندارد. فکر می‌کنم بهترین تصمیم اتخاذ شده است. من یادداشت کوتاهی را با شما به اشتراک گذاشته‌ام.

به هرحال، مدیرعامل توییتر اینچنین بیان داشت که فارغ از آنکه سهام‌داران شرکت چه در هیئت مدیره باشند چه نباشند، نظر همه سهام‌داران شرکت برای مدیران این شبکه اجتماعی ارزشمند است. آگراوال همچنین وعده داد با توجه به این که ماسک بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر است، آن‌ها به شنیدن نظرات او ادامه خواهند داد.

مدیرعامل توییتر هیچ اشاره‌ای در بیانیه خود به دلایل خاصی که منجر به این تصمیم چهره شاخص دنیای فناوری و تجارت شده و از پیوستن به هیئت مدیره منصرف شده است، اشاره نکرده است. مدیرعامل تسلا هفته گذشته حدود 9.2 درصد از سهام توییتر را خرید تا به بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت تبدیل شود.

در آخر شرکت توییتر امیدوار بود با وارد شدن ایلان ماسک به جمع هیئت مدیره خود بسیاری از چالش‌های متفاوت اعم از مالی و زیرساختی را حل کند. به طوری که پاراگ آگراوال در بخش دیگری از بیانیه جدید خود می‌گوید باور داشت که آمدن ایلان ماسک به هیئت مدیره بهترین تصمیم برای این کمپانی بوده و آن‌ها را به سمت منافع مشترکشان هدایت می‌کرده است. اما در نهایت آگراوال حالا به این نتیجه رسیده که به تصمیم ماسک احترام بگذارد و بدون حضور او در هیئت مدیره از نظراتش استفاده کند.

گزارش سهام توییتر در روزهای اخیر

روز دوشنبه و همزمان با اعلام خبر «خرید سهام توییتر توسط ماسک» توییتر بهترین روزهای خود را سپری کرد و سهام آن بیش از 27 درصد افزایش یافت. همچنین سه شنبه هفته گذشته و پس از اعلام ورود ایلان ماسک به هیئت مدیره سهام توییتر با رشد 4 درصدی روبه‌رو بود .

اما با این حال امروز سهام این شبکه اجتماعی در ساعت 12:30 ظهر به وقت تهران، سهام این شرکت رسانه اجتماعی برای مدت کوتاهی بیش از 8 درصد سقوط کرد و به کمتر از 43 دلار در هر سهم در ساعت 4 صبح به وقت شرقی رسید. در ساعت 5:20 صبح به وقت شرقی نیز، سهام 4.28 درصد کاهش یافت و در 44.25 دلار معامله شد.

ماسک روز شنبه به عضویت هیئت مدیره توییتر منصوب می شد، اما ثروتمندترین مرد جهان همان روز به این شرکت اطلاع داد که در واقع صندلی هیئت مدیره را نخواهد گرفت. با این حال صفحه روابط با سرمایه گذار توییتر هنوز به روز نشده است و ماسک هنوز به عنوان عضو هیئت مدیره فهرست شده است.

نکته ای که در این خصوص حائز اهمیت است این است که اگر ایلان ماسک به هیئت مدیره شرکت توییتر ملحق می‌شد، نمی‌توانست بیش از 14.9 درصد از سهام این شرکت را به دست آورد. اما اکنون که او دیگر به هیئت مدیره نمی‌پیوندد، در صورت تمایل می‌تواند از نظر تئوری سهام خود را افزایش دهد. برخی از کارشناسان صنعت در توییتر حدس می زنند که او اکنون ممکن است سعی کند شرکت را تصاحب کند و آن را به روشی که می خواهد بازسازی کند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان