پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
در چهل و پنجمین روز حمله روسیه به اوکراین؛

اذعان سخنگوی کرملین به «تلفات قابل توجه» روسیه در جنگ با اوکراین

۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۰۹:۵۷ چاپ

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین از احتمال پایان جنگ اوکراین تا چند روز آینده خبر داده و گفته است: مقامات روسیه امیدوارند عملیات ویژه در اوکراین در آینده نزدیک، چه از طریق مذاکره یا از طریق ابزار نظامی، تکمیل شود.

حکایت گیلان | روز گذشته سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد که در نتیجه اصابت موشک به ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک دست‌کم ۳۹ نفر غیر نظامی کشته‌شده اند. ۴ نفر از قربانیان کودک هستند.

همچنین شرکت راه آهن دولتی اوکراین اعلام کرد در پی اصابت دو موشک روسی به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در شرق این کشور، بیش از ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر وزیر انرژی اوکراین گفت: ۷۵ سرباز روسی پس از آنکه در معرض تشعشعات اتمی چرنوبیل قرار گرفتند، در بلاروس در حال سپری کردن مراحل درمان هستند.

و از همه مهمتر اینکه سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای اذعان کرد که روسیه «تلفات قابل‌توجهی» را متحمل شده است و آن را یک «تراژدی بزرگ» خواند. دیمیتری پسکوف از احتمال پایان جنگ اوکراین تا چند روز آینده خبر داد و گفت: مقامات روسیه امیدوارند عملیات ویژه در اوکراین در آینده نزدیک، چه از طریق مذاکره یا از طریق ابزار نظامی، تکمیل شود. او مدعی شد «هدف اقدامات روسیه در اوکراین پیشگیری از یک درگیری در سطح جهانی (جنگ سوم جهانی) و استفاده از سلاح هسته ای» بود.

پنتاگون: می‌خواهیم شاهد شکست پوتین و ارتش روسیه در اوکراین باشیم

 
«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که گمانه‌زنی روسیه درباره عدم دخالت در حمله به ایستگاه قطار در شرق اوکراین غیر قابل قبول است.

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، گفت: «به ارائه اطلاعات به ارتش اوکراین برای دفاع از کشورش ادامه خواهیم داد».

کربی گفت: «آمریکا خواستار آن است که شاهد شکست پوتین و ارتش روسیه در اوکراین باشد».

وی با اشاره به عدم مداخله آمریکا درباره پیوستن کشور‌ها به ائتلاف ناتو گفت: «آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نظامی در اروپا دارد».


بایدن قانون ممنوعیت واردات نفت از روسیه و پایان روابط تجاری عادی را امضا کرد

 
بایدن قانون پایان دادن به واردات نفت روسیه که به طور قانونی واردات محصولات نفتی از روسیه را ممنوع می کند و قانون تعلیق روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس که روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس را به حالت تعلیق در می آورد، امضا کرد.
آمریکا سامانه موشکی پاتریوت را در اسلواکی مستقر می‌کند
 
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضمن تشکر از اسلواکی برای ارائه سامانه موشکی اس-۳۰۰ به اوکراین گفت که برای اطمینان از ادامه امنیت اسلواکی، سامانه موشکی پاتریوت را در این کشور مستقر خواهد کرد.


گرجستان: اوکراین از ما خواست جبهه دوم علیه روسیه ایجاد کنیم؛ مخالفت کردیم

 
شالوا پاپواشویلی، رئیس پارلمان گرجستان ادعا کرد که اوکراین از این کشور خواسته است جبهه دوم علیه روسیه ایجاد کند و گرجستان با این درخواست مخالفت کرده است.

پیش از این یک مقام ارشد دفاعی آمریکا ادعا کرده بود که روسیه برای پشتیبانی نیروهای خود در اوکراین در حال انتقال نیروهای نظامی مستقر در گرجستان به اوکراین است.

روسیه از سال ۲۰۰۸ در گرجستان نیرو مستقر کرده است.


قربانیان جنگ به سه هزار و ۹۰۰ نفر رسید

 دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین تاکنون، سه هزار و ۹۰۰ غیر نظامی در این کشور کشته و زخمی شده‌اند.

منبع: انتخاب

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان