شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
تقلیل اعتراضات به شکایت یک فرد؛

تجمع کارکنان شهرداری رشت علیه شکایات سجاد کریمی پاشاکی!

۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۲:۲۱ چاپ

به گزارش حکایت گیلان |جمعی از  کارکنان شهرداری رشت در مقابل ساختمان استانداری گیلان در اعتراض به کسر مزایا و معضل تبدیل وضعیت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 آن ها با در دست داشتن پلاکاردهایی با عکس سجاد کریمی پاشاکی او را مقصر اصلی کم شدن حقوق و مزایای خود معرفی کردند. شکایت  این فعال سیاسی در دیوان عدالت اداری منجر به لغو مزایای عیدی کارگران شهرداری شده بود. هرچند 17 اسفند سال گذشته از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری  اعلام شد که انجام وبا موافقت رئیس این دیوان؛ کارگران شهرداری ها ودستگاه های اجرایی معادل ۶۰ روز آخرین مزد دریافتی ، عیدی و پاداش دریافت می کنند، ولی اعتراضات همچنان ادامه دارد و ظاهرا آن ها به حقوق خود دست نیافته اند. گفته می شود شکایت این کارمند دولت به دیوان عدالت اداری سبب شده که پرسنل قراردادی شهرداری رشت به پرسنل شرکتی تبدیل وضعیت شوند و امنیت شغلی آنها به خطر بیفتد. البته سجاد کریمی پاشاکی اعلام کرده که شکایتی در این زمینه نداشته است. 

به نظر می رسد عده ای قصد دارند سطح اعتراضات را به شکایت یک نفر در دیوان عدالت اداری تقلیل دهند. فارغ از درستی یا نادرستی این شکایت بحث اینجاست که این فرد تنها یک شاکی است و هیچ مسئولیت اجرایی ندارد. این  حکم نیز توسط دیوان عدالت صادر شده و اجرای آن نیز بر عهده دستگاه های مسئول است که می توانستند قبل از صدور دستور العمل ها مباحث قانونی را مورد توجه قرار می دادند.

البته بهتر بود در این شکایات برخی مباحث اجتماعی و وضعیت نه چندان مساعد کارگران دیده می شد، ولی با این حال شاید بهتر باشد که بگوئیم کشور از معضلات قانونی رنج می برد که بهتر است در درجه اول به آن رسیدگی شود. البته اگر بخواهیم دقیق رسیدگی کنیم متوجه می شویم که برخی از اعتراضات و شعارهای چنین تجمعاتی به صورت سازمان یافته ترتیب داده شده که موضوعات قانونی در آن گم شود و نقش نهادهای مسئول کمرنگ گردد. 

همرسانی کنید:

نظرات شما:

محمد مهدی عباسی 14 مهر 1401 ساعت 10:07

یک نفر به این آقای پاشاکی بگه که خودش چطوری وارد سازمان شده و اینکه تو این وضعیت بد معیشتی کارکنان دولت حداقل کاری که میتونه بکنه اینه که برای خودش و خانوادش لعنت باد نگیره . الان هم رفتن شکایت کرده بابت تبعیض در آزمون داخلی شهرداری ها و تبدیل وضعیت شرکتی ها به تازه قراردادی ، اگه ایشون راست میگن یه شکایت هم بابت فرزندان ایثارگر هم انجام بدن که حداقل این تبعیض کمرنگتر و کمرنگتر بشه ، مگه میشه فردی با دو سال سابقه تبدیل وضعیت و یا استخدام رسمی بشه و حتی آزمون داخلی هم نداده باشه ، ولی فردی با هفت تا هشت سال سابقه بعد تبدیل وضعیت واسش تبعیض قائل شده باشند .
در آخر باید بگم واقعاً واسش متاسف هستم

نظر دهید - پسندیدم 0

امین 30 شهریور 1401 ساعت 08:06

انجام داده. شکایتشم بجا و مستند بوده که در رای دیوان عدالت پذیرفته شده. دمش گرم که جلوی یکه تازی و سو استفاده بعضی مدیران و عواملشونو را گرفته.

نظر دهید - پسندیدم 1

محمدی 17 فروردین 1401 ساعت 04:01

شما می دونید این آقای پاشاکی چندین و چند شکایت علیه بهبود وضعیت معیشتی و استخدامی کارکنان شهرداریها انجام داده و جالبتر اینکه هیچ گونه شکایتی بر علیه سایر ارگانها و یا حقوق و مزایای استانداری که خود شاغل آن هست انجام نمیدهد

نظر دهید - پسندیدم 4

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان