شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | هفته هجدهم لیگ دسته دو فوتبال ایران دیدار تیم‌های سپیدرود رشت و آبی‌پوشان کوشا با نتیجه بدون گل در استادیوم سردارجنگل به پایان رسید. 

در روزی که سپیدرود برای نخستین بار ساسان صادقی سرمربی جوان خود را روی نیمکت می‌دید و چندین موقعیت مسلم گلزنی توسط بازیکنان سپیدرود از دست رفت، بدون شک ستاره بدون چون و چرای سپیدرود رضا ناصری دروازه بان ملی‌پوش المپیکی سپیدرود بود که موفق شد چند موقعیت حساس آبی‌پوشان را مهار کند و نخستین امتیاز قرن حداقل از کف تیم ریشه دار سپیدرود نرود. 

ساسان صادقی سرمربی سپیدرود در این دیدار، رضا ناصری، پویا عزیزپور، معین تقوی، رضا عاشوری، مبین رضاپور، امیر قلم آرا، علی بجاری، مهیار نوری میلاد نجفی، علی رضا صبوری و کیوان محمدنژاد را در ترکیب تیمش قرار داده بود. 

امیدرضا زهره وندی سرمربی آبی‌پوشان کوشا نیز در این دیدار ساسان زمانه قوجه، علی رضا آقا براری، سید محمد یاسینی، علی دلیر، علی مصطفی خانزادی، مهرداد زارعی، فرشید عبدل زاده، شروین ذوقی، محمد بلفکه، حسین رحمانی و محمد جانی را در ترکیب تیمش قرار داده بود. 

۳۰بازی در سی دقیقه ابتدایی متعادل بود و بیشتر در میانه‌های زمین توپ در جریان بود و چند موقعیت نصف و نیمه دو تیم روی دروازه‌های یکدیگر بدست آوردند که حاصلی برایشان به ارمغان نیاورد. 

در دقیقه ۳۵شوت علی دلیر با فاصله اندکی از کنار دروازه سپیدرود به خارج رفت. 

در دقایق پایانی نیمه اول حساس‌ترین موقعیت برای تیم مهمان در این لحظه رقم خورد که رضا ناصری دروازه بان تازه دعوت شده به تیم ملی المپیک، به زیبایی توپ علی مصطفی خانزدادی را در دو شوت پیاپی مهار کرد تا مانع به ثمر رسیدن گل برای آبی‌پوشان شود. 

در آخرین لحظات نیمه دوم فرار امیر قلم آرا داخل زمین مهمان با خطای شروین ذوقی مواجه شد و ضربه ایستگاهی را میلاد نجفی نواخت که توسط ساسان زمانه با مشت توپ دور شد. 

پس از آن نیز باز هم یک فرار از جناح راست سپیدرود که با خطای مدافع آبی‌پوشان متوقف شد که باز هم ضربه شروع مجدد میلاد نجفی توسط دروازه بان آبی‌پوشان برگشت داده شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. 

در همان ابتدای نیمه دوم بر روی یک ضربه ایستگاهی رضا ناصری در سه ضرب موفق شد تا شوت‌های شروین ذوقی و سید محمد یاسینی را دفع کند تا مانع گل خوردن سپیدرود شود. 

با آغاز نیمه دوم و دو تعویض صادقی ریتم حملات سپیدرود تندتر شد و چند موقعیت پی در پی برای سپیدرود بدست آمد که مهمترین آن‌ها توسط کیوان محمدنژاد از بالای دروازه با فاصله اندک به خارج رفت. 

در ادامه فرار سید محمد یاسینی از روی یک ضد حمله بازیکنان آبی‌پوشان در موقعیت تک به تک با فاصله اندک راهی اوت شد. 

پس از آن شوت علی دلیر را رضا ناصری با مشت مهار کرد تا ستاره بی‌چون و چرای میدان لقب بگیرد. 

دقیقه ۶۶ بازی شوت علی بیجاری داخل محوطه جریمه که از روی پاس سهیل ربیع زاده بدست آمده بود و در حای که می‌توانست دقت بیشتری چاشنی کار شود با فاصله از بالای دروازه آبی‌پوشان به خارج رفت. 

دقیقه ۷۳ فرار رضا عاشوری مهاجم سپیدرود تا داخل محوطه جریمه ادامه داشت و قصد داشت تا با یک پاس کات بک به سهیل ربیع زاده را صاحب توپ کند که ربیع زاده در دریافت توپ ناکام ماند. 

در ۱۰ دقیقه پایانی بازی باز هم چند ضربه پینپ پنگی به سمت دروازه ناصری نواخته شد تا رضا ناصری جوان یک تنه جور مدافعان را بکشد و توپ‌ها را از دروازه سپیدرود دور کند. 

آخرین ارسال اویس کردجهان با ضربه سر رضا عاشوری با فاصله اندک راهی اوت شد. 

حاشیه‌ها
بعد از دو سال و دو ماه و دو روز هواداران سپیدرود توانستند مجوز حضور در ورزشگاه بازی خانگی تیم محبوب خود را بدست بیاورند. 

آخرین مسابقه‌ای گه هواداران سپیدرود در ورزشگاه حاضر بودند در ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ در لیگ دسته اول برابر تیم علم و ادب تبریز بود که با یک گل محمد شادکام به سود سپیدرود پایان یافت. 

ساسان صادقی مربی جوان باشگاه سپیدرود برای نخستین بار به عنوان سرمربی در لیگ دسته دوم ایران سکان هدایت سرخ‌پوشان را برعهده داشت تا عنوان جوان‌ترین سرمربی تاریخ سپیدرود را به نام خود ثیت کند. 

معین تقوی مدافع با تعصب سپیدرود که تازه از بند مصدومیت رها شده بود در دقایق میانی نیمه نخست به دلیل مصدومیت با یک تعویض اجباری جای خود را به پرهام جوادی داد. 

این مسابقه توسط باشگاه سپیدرود با ۵ دوربین و به شکل زنده از سایت آنتن ورزش سه و اینستاگرام رسمی باشگاه سپیدرود به شکلی بسیار حرفه‌ای و باکیفیت پخش شد. 

صادقی نیمه دوم را با دو تعویض آغاز کرد تا با توجه به یک تعویض اجباری نیمه نخست، سه تعویض سپیدرود توسط صادقی انجام شود و ریتم بازی سپیدرود شرایط بهتری به خود بگیرد. 

اتلاف وقت روش نخ نما شده بازیکنان آبی‌پوشان در این بازی بود که به ابتدایی‌ترین شکل ممکن توسط آن‌ها در زمین اجرا می‌شد و به هر بهانه‌ای خود را به زمین می‌انداختند تا بتوانند دقایقی از بازی را متوقف کنند. 

داور علی رغم وقت کشی‌های بسیار تیم مهمان تنها ۴ دقیقه وقت اضافه در نیمه دوم منظور کرد. 

منبع: فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان