جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
ضمن درخواست توضیح اتفاقات مشهد؛

تقدیر فیفا از پیشرفت تاریخی حضور زنان ایران در ورزشگاه!

۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۰۹:۰۶ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، می‌گوید در جریان خبرهای مربوط به جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه ثامن مشهد قرار گرفته و از مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست اطلاعات بیشتر کرده است.

این در حالی است که به ادعای فدراسیون فوتبال بلیتی برای بانوان در نظر گرفته نشده بود و افرادی که مدعی خرید بلیت شده اند با هویت مردان اقدام به این کار کرده اند.

فیفا روز چهارشنبه ۱۰ فروردین در پاسخ به پرسش یک خبرنگار شبکه فارسی زبان خارج از کشور به صورت مکتوب نوشت: « "ما اخبار نگران کننده در خصوص اینکه دیروز به زنان اجازه حضور در بازی شهر مشهد داده نشده را دریافت کرده‌ایم و از فدراسیون فوتبال ایران خواسته‌ایم تا در این خصوص توضیحات و اطلاعات بیشتری بدهند.

موضع فیفا در مورد حضور زنان در مسابقات فوتبال در ایران روشن است: پیشرفت تاریخی به‌دست آمده است- همان‌طور که به عنوان مثال در اکتبر ۲۰۱۹ هزاران زن اجازه یافتند که برای نخستین بار ظرف ۴۰ سال در ورزشگاه حضور پیدا کنند، و اخیرا نیز در ماه ژانویه برخی از زنان دوباره اجازه حضور در یک بازی فیفا پیدا کردند».

فدراسیون بین‌المللی فوتبال افزوده است: «فیفا انتظار دارد که این روند ادامه پیدا کند، به گونه‌ای که این روند برگشت‌ناپذیر باشد».

در متن بیانیه فیفا، هیچ اشاره ای به تعلیق فدراسیون فوتبال ایران یا حذف تیم ملی از جام جهانی نشده اما ابراز امیدواری کرده است تا زنان بتوانند مثل اکتبر ۲۰۱۹ و درست مثل بازی ایران و کامبوج وارد ورزشگاهها در ایران شوند.

به نظر می‌رسد بحث تعلیق فدراسیون یا حذف تیم ملی از جام جهانی  کم شده است، اما احتمال جریمه مالی فدراسیون فوتبال یا اعمال محرومیت از میزبانی برای تیم ملی وجود دارد.

در دیدار ایران و لبنان تعدادی از بانوان مقابل ورزشگاه حضور داشتند و خواستار ورود شدند که اجازه حضور در ورزشگاه به آنها داده نشد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان