چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
اعتراض ها به اتفاقات ورزشگاه مشهد ادامه دارد؛

از طرح سوال از وزرای کشور و ورزش تا تشبیه شدن به طالبان

۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۱۲:۲۳ چاپ

حکایت گیلان | بعد از آنکه تصاویر تجمع زنان در مجموعه ورزشی امام رضا مشهد منتشر شد و از این شهر خبر رسید بسیاری از زنان با در اختیار داشتن بلیت بازی راهی به سکوها پیدا نکردند و حتی با اسپری گاز فلفل روبرو شدند انتقادهای زیادی به این اتفاقات شکل گرفت. 

در همین رابطه یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزرای ورزش و کشور به دنبال اتفاقات رخ داده در ورزشگاه مشهد خبر داد.

 
جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «ضمن ارادتی که به آقایان وحیدی و سجادی وزرای محترم کشور و ورزش دارم، روز یک‌شنبه ۱۴ فروردین، در مورد اتفاقات تلخ ‎ورزشگاه ‎مشهد سوال خود را مطرح خواهم کرد.

باید یکبار برای همیشه بساط این رفتارهای ناپسند که باعث از بین رفتن اعتماد و ایجاد دستاویز برای ضد انقلاب می‌شود، جمع شود.»

مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این اتفاق در صفحه شخصی خود در توئیتر؛ نوشت:‏ «دختران برای تماشای فوتبال بلیت خریدند ولی سهم‌شان گاز فلفل شد!
این اقدامات جز هزینه‌تراشی در داخل و خارج نتیجه دیگری ندارد. در اولین فرصت سوال از وزیر ورزش را ثبت می‌کنم. باید پاسخگوی این حادثه باشد.
اگر نمی‌توانید در مدار قانون وظیفه‌تان را انجام دهید بهتر است بروید!»

به‌جای سرزنش طالبان رفتار آنها را تقلید می‌کنیم

علی مطهری، نایب رئیس سابق مجلس به جلوگیری از ورود بانوان به ورزشگاه امام رضای مشهد در جریان دیدار فوتبال ایران و لبنان در مقدماتی جام جهانی واکنش نشان داد.

 
او در توییتر نوشت: مایه سرشکستگی برای جمهوری اسلامی است که ابتدا بلیت ورود به ورزشگاه برای بازی ایران و لبنان در مشهد را به بانوان می‌فروشند و بعد، از ورود آنها جلوگیری و برخی را با گاز فلفل پذیرائی می‌کنند. رییس‌جمهور به‌عنوان مجری قانون اساسی، رئیس قوه قضاییه به‌عنوان مدعی‌العموم و نمایندگان مشهد در مجلس به عنوان مدافعان حقوق ملت باید اقدام کنند و در اسرع وقت وجوه دریافتی بازپرداخت و خاطیان مجازات شوند. به‌جای سرزنش طالبان در موضوع رفتار با زنان، رفتار آنها را تقلید می‌کنیم!

این دودوزه بازی است

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب از پشت در ورزشگاه ماندن خانم ها در مسابقه تیم ملی با لبنان ، انتقاد تندی کرد. او در توئیتی نوشت:

به نظرم مهمتر از راه ندادن خانم‌ها به ورزشگاه، این دودوزه بازی است که نه جرات دارند بگویند راه نمی‌دهیم و دور جام جهانی را خط بکشند، و نه شهامت دارند که به تعهدات داده شده خود عمل کنند. این کار سوختن اعتماد نزد همه مردم است. چون اعتمادی باقی نمانده بی‌خیال سوختن خاکسترش هستند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان