پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

حکایت‌گیلان | مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران قیمت میوه و آجیل شب یلدا را تشریح کرد.

شب یلدا یکی از شب‌های قدیمی است که در تاریخ و سنت ایرانیان آمده است در این شهر که بلندترین شب سال است خانواده‌ها دور یکدیگر جمع می‌شوند و با خوراکی‌های مخصوص این شب آن را جشن می‌گیرند.

اما امسال برگزاری شب یلدا به دلیل شیوع بیماری کرونا با محدودیت مواجه است و مردم از رفتن به مهمانی خودداری می‌کنند و اعضای یک خانواده در خانه خود این جشن باستانی را جشن می‌گیرند.

اما برای اینکه هزینه اقلام شب یلدا برای یک خانواده چقدر تمام می‌شود به سراغ رئیس سازمان میادین میوه و تره بار رفتیم تا او هزینه خوراکی‌های این شب باستانی را در میادین میوه و تره بار اعلام کند.

سید سعید راد مدیر عامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به قیمت میوه‌های مخصوص شب یلدا اظهار کرد: میوه‌های یلدایی شامل ۴ میوه هندوانه، انار، خرمالو و ازگیل است که از دیر باز برای مردم تهران از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در شب یلدا برخوردار بوده‌اند و با مبلغ ۴۹ هزارتومان می‌توان این میوه‌ها را خریداری کرد.

خرید میوه‌های شب یلدا تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از میوه فروشی‌های سطح شهر


وی ادامه داد: با ۴۹ هزار تومان می‌توان یک عدد هندوانه ۴ کیلویی به قیمت ۱۰۴۰۰ تومان (هر کیلوگرم ۲۶۰۰ تومان)، یک کیلوگرم انار به قیمت ۱۱۲۰۰ تومان، یک کیلوگرم خرمالو به قیمت ۱۳۵۰۰ تومان و یک کیلوگرم ازگیل به قیمت ۱۳۹۰۰ تومان (جمعاً ۴۹ هزار تومان) از میادین میوه و تره بار خریداری کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که با نزدیکتر شدن به شب یلدا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند و میادین میوه و تره بار چه برنامه‌ای در این حوزه دارند گفت: ممکن است با نزدیک‌تر شدن به شب یلدا قیمت این اقلام کمی افزایش پیدا کند، اما به شهروندان این اطمینان را می‌دهیم که آن‌ها می‌توانند میوه‌های مورد نیاز خود در شب یلدا را ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از  سطح شهر از میادین میوه و تره بار خریداری کنند.

راد در پاسخ به این سوال که برای خرید آجیل‌های شب یلدا چه اقداماتی انجام شده و قیمت آن‌ها چقدر است گفت: درباره سایر محصولات مورد نیاز خانواده‌ها از جمله انواع آجیل، خشکبار و تنقلات در طولانی‌ترین شب سال پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی درباره قیمت انواع آجیل و خشکبار درجه یک و تنقلاتی که در شب یلدا مصرف می‌شوند گفت: در حال حاضر، با مبلغ ۹۰ هزار تومان می‌توان یک کیلوگرم آجیل شب یلدا شامل بادام درختی، پسته، فندق، تخمه کدو، تخمه جاپانی، نخودچی، توت خشک، برگ قیسی، برگ زردآلو و کشمش سبز از میادین میوه و تره بار خریداری کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان