شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | آیت الله سید مجتبی رودباری از روحانیون برجسته گیلانی دارفانی را وداع گفت. آن مرحوم از شاگردان امام خمینی بود که هرگز وارد عرصه اجرایی سیاست نشد و به کارهای طلبگی ، مذهبی و فرهنگی پرداخت. مساله ای که منجر به احترام فراوانش در میان مردم شد. 

وی در گفتگویی که مدتی پیش با یکی از فعالان رسانه ای داشت درباره عدم حضورش در حوزه اجرایی گفت:  سال 58 از نجف که آمدم ، ادارات نرفتم و گفتم باید عمرم را در همین طلبگی انجام دهم.  به پسرم هم گفتم که کار اجرایی نکن که من راضی نیستم.

وی با اشاره به درخواست های متعدد برای حضورش در سیاست گفت: مرحوم آقای احسانبخش رفتند تهران که تقاضای حاکم شرع استان کنند. مرحوم آقای رسولی محلاتی گفته اند که مرحوم امام سید مجتبی رودباری را معرفی کردند. ولی من قبول نکردم. چون دیدم که همه رفقای ما آن  سمت رفتند( سمت سیاست و قدرت)  و برای آخوندی کسی نمانده است. یعنی امام صادق و امام رضا فراموش شوند و درسشان نابود شود؟  من اینجا آمدم و ماندم. مرحوم ربانی املشی به من گفتند دستت را می بوسم که دادگستری بروم و من نرفتم.  گفتم من باید طلبه های خودم را زنده کنم و این بهتر است. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان