شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
سوالی از وزارت کشور و استانداری گیلان؛

مدیران برکنار شده دولت پیشین برای چه کاری حقوق می گیرند؟

۱۴۰۰/۱۲/۲۸ ۱۱:۱۵ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | با تودیع  سید جلال سید محمدی و امیر جانبازی تمام فرمانداران منصوب دولت روحانی در استان گیلان از کار برکنار شده اند. بخش قابل توجه مدیران دولت جدید دارای سوابق نظامی و امنیتی هستند.این در حالی است که دولت روحانی بیشتر از میان بدنه وزارت کشور مدیران خود را انتخاب می کرد و بسیاری از آن ها در دولت احمدی نژاد شروع به ارتقا کردند و در دولت روحانی تا رده مدیران میانی و ارشد نیز بالا رفتند. 

هرچند بخشی از مدیران دولت پیشین همزمان با پایان کار مدیریتی خود احکام بازنشستگی را دریافت کردند، اما قاطبه آن ها همچنان حکم استخدامی دارند و باید در استانداری باقی بمانند و تعیین تکلیف شوند. برای افکار عمومی شاید جالب باشد که بدانند فرماندارانی که برکنار شده اند بعد از این چگونه حقوق و مزایای خود را دریافت می کنند. در صورتی که این مدیران سابقه محکومیت نداشته باشند ، حقوق و مزایای پیشین خود را دریافت خواهند کرد و پست حقوقی آن ها نیز نباید دچار تنزل گردد. به طور مثال دولت نمی تواند فرماندار یک شهرستان را به عنوان معاون فرماندار یا بخشدار رده پائین تر منصوب کند.

حالا این مدیران برکنار شده بعد از این چه کاری می کنند که شایسته چنین مزایایی هستند، الله اعلم! البته برخی نیز در آب و نمک خوابانده می شوند تا در مواقع لازم از آن ها استفاده شود. ولی تا آن زمان ابدارچی های استانداری هم مسئولیت سنگین تری نسبت به آن ها دارند. همین ریاست حوزه فعلی استاندار گیلان که سابقه معاون فرمانداری را در کارنامه خود داشته، بیش از هشت سال بدون مسئولیت بوده و حالا یک شبه در حال ارتقا است.

این یک نمونه از معضلات سیستم اداری کشور است که انباشت نیروها منجر به هزینه سنگین برای دولت می شود. خود دولت فعلی هم که مدیران خودش را از نهادهای دیگر به مراکز دولتی گسیل داشته و بعد از این هم این مسائل تکرار خواهد شد و تنها هزینه برای دولت باقی می ماند که ظاهرا به نیروهایی که خودش استخدام کرده و صلاحیت آن ها را  از درگاه های نظارتی گذرانده اعتمادی ندارد. آیا وزارت کشور نباید توضیح دهد که چرا برخی مدیران را بدون سابقه لازم مدیریتی  از نهادهای دیگر به عنوان فرماندار یا مدیر  تعیین کرده و برخی دیگر از مدیران را که هنوز موعد بازنشستگی خودشان تمام شده در خانه گذاشته و حقوق بیکاری به آن ها می دهد؟

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان