شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
درباره انتصاب یک فعال سیاسی جوان در فرمانداری انزلی؛

انتصاب غیرقانونی یا رویکرد جدید در نحوه انتخاب مدیران؟!

۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۳:۴۵ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | با صدور حکمی توسط استاندار گیلان، محمد پورخوش سعادت فومنی  به عنوان سرپرست فرمانداری بندرانزلی منصوب شده است. 

وی  دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه آزاد تهران مرکز است و سابقه مدیریتی چندانی ندارد و به عنوان یک فعال سیاسی اصولگرا شناخته می شود. 

انتصاب این فعال سیاسی از آن جا عجیب است که وی شرایط دستورالعمل اجرایی شرایط عمومی و اختصاصی نحوه انتخاب و انتصاب فرمانداران و بخشداران را دارا نیست. بنا به شرایط این بخشنامه فرمانداران و بخشداران باید دارای سوابق مدیریتی پایه در سطوح وزارت کشور باشند. حتی بخشداران هم باید  سابقه کارشناسی در وزارت کشور داشته باشند. به نظر می رسد در انتصاب فرمانداران با سابقه نظامی معادل سازی صورت گرفته، ولی در مورد سرپرست فرمانداری انزلی چنین چیزی دیده نمی شود. 

پیش از این امیر جانبازی سرپرستی فرمانداری انزلی را برعهده داشت که به دلیل  سابقه مدیریت در دولت روحانی با مخالفت های جدی حامیان دولت از جمله امام جمعه شهرستان مواجه شده بود. انتصاب پورخوش سعادت هم ممکن است به زودی جنجال هایی ایجاد کند و مردم شهرستان انزلی معتقد باشند که نباید برای آزمون و تست مدیران در شهرستان انتخاب شوند. البته انتصاب پورخوش سعادت فعلا به نام سرپرستی است و شاید انتصابش به عنوان فرماندار با ابهامات قانونی بیشتری مواجه شود. اگر پورخوش سعادت بتواند با حکم وزارت کشور  عهده دار فرمانداری انزلی شود شاید رویکرد جدیدی در انتصابات استان اجرایی شود و راه برای ورود بقیه افراد این چنینی باز شود. هرچند با این فرض همه انتظار خواهند داشت که بدون طی دوره به عنوان فرماندار و مدیر میانی و پایه منصوب شوند. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان