شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | علی رغم هشدارهای مکرر مسؤولان و تجارب تلخ سال‌های گذشته، سنت آتش‌سوزی در استان گیلان تبدیل به میدان شبه جنگ در اقصی نقاط استان به ویژه در مراکز شهرستان‌ها شد.

 در شهر رشت بوی گرد و غبار غلیظ و دود و آتش و همچنین بوی ناشی از سوخت گوگرد کل شهر را فرا گرفت.

از ساعات ابتدایی امشب، تمام شهر با سر و صداهای هنجار شکنانه و سرسام آوری همراه بود به گونه‌ای که این سر و صداها تا مرز مراکز نگهداری از سالمندان و حتی بیمارستان های شهر نیز کشیده شد.

جدای از سوختن میلیاردها تومان از سرمایه‌های خرد مردم در سرتاسر استان گیلان، آتش‌بازی‌های چهارشنبه شب آخر سال در پی رفتارهای غیر منطقی و به دور از فرهنگ بومی و محلی، با خسارات و صدماتی نیز همراه بود.

خبرنگاران فارس در شهرستان آستارا و همچنین رودبار از مصدومیت و بستری چهار تن از شهروندان بر اثر آتش بازی‌های امشب خبر دادند.

دکتر پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مصدومیت ۱۰ تن از هموطنان در پی آتش بازی های چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۱۹ امشب خبر داد.

به گفته وی، از بین حادثه‌دیدگان امشب گیلان، هشت تن مرد دو تن نیز زن هستند که ۹ نفر از آنها در مراکز بیمارستانی به دلیل شدت جراحات وارده، بستری شدند.

در حال حاضر دو بیمار در بیمارستان ولایت رشت، دو بیمار در بیمارستان شهید بهشتی آستارا، دو بیمار در بیمارستان ۳۱ خرداد منجیل، دو بیمار در بیمارستان امیرالمؤمنین رشت و همچنین یک بیمار در بیمارستان پورسینا رشت بر اثر حوادث آتش بازی امشب، بستری هستند.

دکتر اسدی از یک مورد آسیب به چشم، هفت مورد سوختگی، یک مورد تروما، و همچنین یک مورد پارگی بر اثر حوادث شب چهارشنبه امسال خبر داده است.

امیر مرادی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد خوشبختانه در پی آتش‌بازی‌های امشب در گیلان تا کنون هیچ آسیب جدی گزارش نشده است.

هشدارهای مکرر معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان و همچنین مسؤولان قضایی و امنیتی استان یکی از مهم‌ترین عواملی بوده که موجب شده میزان خسارت به بار آمده شب چهارشنبه آخر سال در استان گیلان به حداقل برسد.

در کنار هشدارهای بازدارنده دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی در استان گیلان، بارش نزولات آسمانی در سرتاسر استان از دیگر دلایل کاهش بروز حوادث ناشی از آتش بازی های چهارشنبه آخر سال بوده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان