شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | کارخانه صنایع پوشش ایران سالهاست که بعد از برف سنگین سال 83 تعطیل شده است و هر از چندگاهی مباحث حقوقی آن و اختلاف مالکین جدید و قبلی بر سر نحوه مالکیت آن در رسانه ها منتشر می شود. از سویی نصرت اله صمدی به عنوان طرف بخش خصوصی و شرکت آتیه دماوند زیر نظر بانک صنعت و معدن از جمله مدعیان مالکیت این کارخانه هستند که در تقابل با یکدیگر قرار گرفته اند. مسئولین استان گیلان نیز هرکدام به نوبه خود در این دعوا نظرات خود را ابراز می کنند و طرف یکی از مدعیان را می گیرند. با این اوصاف هنوز پرونده مالکیت حقوقی آن چندان به سرانجام نرسیده است. 

در حال حاضر نیز سه نماینده رشت هرکدام در مصاحبه های متعددی نظر خود را در این زمینه ابراز داشته اند. سید علی آقازاده و محمدرضا احمدی از شرکت تامین اتیه دفاع کرده اند و جبار کوچکی نژاد در سمت مخالف آن ها قرار دارد. سید علی آقازاده در مصاحبه ای با تشکر از شرکت آتیه دماوند اعلام کرده است: « این چند سال اخیر بدخواهان داخلی  کارخانه بزرگ و هویت صنعتی استان گیلان را به خرابه‌ای تبدیل کردند و همچون بمباران جنگی خرابی به بار آورده‌اند.» محمدرضا احمدی دیگر نمایده رشت گفته است: «این مجموعه به فردی واگذار شد که شایستگی ساماندهی این مجموعه را نداشت»

در سوی مقابل جبار کوچکی نژاد با انتقاد از شرکت آتیه دماوند اعلام کرده است« مقصر اصلی شرایط فعلی کارخانه پوشش، شرکت سرمایه گذاری آتیه و بانک صنعت و معدن است.  این شرکت سرمایه گذاری، کارخانه پوشش را در زمان بحران بارش سنگین برف سال ۸۳، ۳ میلیارد و ۷۰۰ ملیون تومان فروخت و بیش از ۴ میلیارد تومان از محل فروش آهن آلات تخریب شده صنایع پوشش دریافت کرد.» 

این که هرکدام از نمایندگان رشت در این مساله خود حکم نهائی را صادر کرده اند مایه شگفتی است. شاید به خاطر همین اختلافات باشد که همچنان مساله صنایع پوشش حل و فصل نشده است و به جای کار و تولید  همچنان دنبال پیدا کردن مقصر هستیم. این که زور کدام نماینده بر دیگری می چربد مساله ای است که گذر زمان مشخص می کند. اما هرچه است اختلافات نمایندگان رشت که هر سه از یک جریان سیاسی انتخاب شده اند خیلی زودتر از آن چه به نظر می رسید شروع شده است. کوچکی نژاد در دوره گذشته توانسته بود محمد صادق حسنی نماینده فراکسیون امید رشت  را در مقابل غلامعلی جعفرزاده به خود نزدیک کند. اما حال که به عنوان منتخب اول شهر رشت شناخته می شود تنهاتر به نظر می رسد. این اختلاف در مساله صنایع پوشش ممکن است مقولات دیگری را در زمینه های گوناگون با خود همراه داشته باشد که در آینده بیشتر خودش را نشان می دهد. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان