جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
انتقاد 240 نماینده از دولت:

معاونت پارلمانی وزارتخانه ها را ادغام نکنید

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۹:۵۷ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | «زمزمه ادغام معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها و تقلیل ساختار سازمانی معاونت‌ها به مرکز در برخی وزارتخانه‌ها به‌بهانه کوچک‌سازی دولت یا ایجاد ساختار سازمانی جدید یک اقدام نسنجیده است و شائبه تقابل دولت با نمایندگان ملت را در اذهان عمومی پررنگ می‌نماید. علاقه‌مندان دولت سیزدهم نگرانند که این دولت معاونتی را که به تحرک دولت انقلابی کمک می‌کند وادار به حذف و ساختار سازمانی آن را تنزل نماید.» 


تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه ۲۴۰ نماینده مجلس خطاب به رئیس‌جمهور درباره موضوعات بین دولت و مجلس و معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه‌ها را قرائت کرد.
 سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز، شنبه، قوه مقننه بیانیه 240 تن از نمایندگان خطاب به رئیس جمهور درباره موضوعات بین دولت و مجلس و معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه‌ها را قرائت کرد.
متن بیانیه به‌شرح زیر است:
حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب دکتر رئیسی
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیت؛
همان طور که مستحضرید در شرایط فعلی که از نظر فکری، گفتمانی و سیاسی با رویکرد مشترک و با اصول قابل قبول میان دولت و مجلس ارتباط، تعامل، تفاهم و هم‌صدایی وجود دارد، نمایندگان محترم انتظار دارند دولت همه توان خود را برای برطرف کردن مشکلات انباشته‌شده و ناخرسندکننده دهه 90 در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌کار گیرد.
زمزمه ادغام معاونت پارلمانی وزارتخانه‌ها و تقلیل ساختار سازمانی معاونت‌ها به مرکز در برخی وزارتخانه‌ها به‌بهانه کوچک‌سازی دولت یا ایجاد ساختار سازمانی جدید یک اقدام نسنجیده است و شائبه تقابل دولت با نمایندگان ملت را در اذهان عمومی پررنگ می‌نماید. علاقه‌مندان دولت سیزدهم نگرانند که این دولت معاونتی را که به تحرک دولت انقلابی کمک می‌کند وادار به حذف و ساختار سازمانی آن را تنزل نماید.
تجربه تلخ تقلیل جایگاه سازمانی معاون پارلمانی در یکی دو وزارتخانه سبب بروز مشکلاتی در ارتباط نمایندگان مجلس با آن وزارتخانه شده است به‌نحوی که معاونت‌های آن وزارتخانه امور مجلس را هم‌تراز خود ندانسته و در پیگیری مکاتبات مردمی انجام‌شده از سوی نمایندگان مردم در آن وزارتخانه بسیار ضعیف عمل نموده‌اند.
لذا تقاضا می‌شود ضمن جلوگیری از هرگونه ادغام معاونت حقوقی نسبت به حفظ جایگاه معاونت حقوقی و امور مجلس در ساختار سازمانی تمام وزارتخانه‌ها اقدام مقتضی به‌عمل آید.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان