جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

حکایت گیلان | پرونده درگیری مرگبار در یکی از رستوران های دربند که به خاطر نگاه چپ رخ داده بود ، با اجرای حکم قصاص عامل جنایت بسته شد.

شامگاه بیست و سوم مرداد سال 98، پسر جوانی به نام پدرام را که از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل کردند.
در تحقیقات اولیه دوست پدرام به مأموران پلیس گفت: چند روز قبل به همراه دوستم برای یافتن کار از اهواز به تهران آمدیم. شب را در یک پارک خوابیدیم و روز بعد در یک رستوران کار پیدا کردیم و قرار شد از فردا کارمان را شروع کنیم .
او ادامه داد: به همراه دوستم برای خوردن شام به رستورانی در دربند رفته بودیم که دو پسر جوان هم به همراه دو دختر وارد رستوران شده و در میز رو به رویی ما نشستند. هنوز لحظاتی نگذشته بود که یکی از پسرها به سمت پدرام آمد و سر این موضوع که چرا به آنها نگاه چپ می کند، با دوستم درگیر شد و او را مجروح کرد.
پس از این اطلاعات به دستور بازپرس جنایی، تحقیقات برای بازداشت قاتل فراری ادامه یافت و 16 روز بعد از این جنایت، متهم در خانه‌اش دستگیر شد.
پسر جوان در تحقیقات اولیه به قتل اعتراف کرد و گفت: من همراه دختر مورد علاقه‌ام و دوستش و یکی از دوستانم به یک رستوران در دربند رفتیم که آنجا پسری که مقابل ما نشسته بود مدام به ما نگاه می کرد به همین دلیل اعتراض کردم و با هم درگیر شدیم او مشتی به سرم زد که حالم بد شد. از آنجایی که نمی‌خواستم جلوی دختر مورد علاقه‌ام کم بیاورم، با چاقویی که همراهم بود ضربه ای به او زدم. زمانی که پدرام روی زمین افتاد، ترسیدم و فرار کردم. فردای آن روز با برادرم تماس گرفتم و ماجرای درگیری را برایش تعریف کردم و توسط او با خبر شدم که پسر جوان کشته شده است. بعد از آن در خانه خودم را حبس کردم، اما پلیس مرا بازداشت کرد.
متهم در دادگاه کیفری در حالی پای میز محاکمه رفت و از جنایتی که مرتکب شده بود ابراز پشیمانی کرد که اولیای دم خواهان قصاص قاتل بودند. مادر مقتول زمانی که در جایگاه ویژه قرار گرفت؛ گفت: «ما اهل و ساکن اهواز هستیم. پسرم برای پیدا کردن کار به تهران آمده بود. دوستش می‌گفت در یک رستوران حوالی میدان امام‌حسین کار پیدا کرده بودند. او قهرمان رزمی‌کار بود و 16 مدال طلا و نقره و مقام کشوری داشت. نمی توانم از قاتل فرزندم گذشت کنم و خواهان قصاص او
هستم.»
به درخواست اولیای دم، قضات دادگاه کیفری حکم قصاص او راصادر کرده و با تأیید این رأی از سوی دیوانعالی کشور، حکم در زندان رجایی شهر اجرا و پرونده این جنایت بسته شد.

منبع: روزنامه ایران

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان