چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
نگاهی به رویکرد جدید نمایندگان گیلان در طرح صیانت؛

کوچکی نژاد و صفری پشیمان شده اند؟! | عدم همراهی شش نماینده با اکثریت

۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۳:۳۲ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس اسامی بیش از 160 نماینده که درخواست بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس را مطرح کردند را در حساب توئیترش به اشتراک گذاشت. کلیات این طرح با نام رسمی  نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی به تصویب کمیسیون ویژه این طرح رسیده است که با مخالفت معاونت قوانین مجلس و هیات رئیسه مواجه شده است.

در این لیست، نام کاظم دلخوش، مهرداد گودرزوند چگینی، حسن محمدیاری، احمد دنیامالی، جبار کوچکی نژاد، محمد صفری، رسول فرخی و غلامرضا مرحبا 8 نماینده از 13 نماینده گیلان به چشم می خورد. 

برخی از این نمایندگان از جمله کوچکی نژاد، محمد صفری و کاظم دلخوش از جمله کسانی بودند که نامه اصل 85 شدن این طرح را امضاء کرده بودند. کاظم دلخوش همان موقع  تحت فشارها پشیمان شد و خود را مخالف نشان داد. خود جلال رشیدی کوچی هم از جمله موافقان این طرح بود. حالا بعد از شش ماه این نمایندگان به این نتیجه رسیدند که بررسی طرح توسط کمیسیون ویژه اشتباه بود. 

برخی نمایندگان از جمله محمدرضا احمدی نماینده رشت همچنان به عنوان جدی ترین طرفداران این طرح محسوب می شوند. برخی نمایندگان از جمله گودرزوند چگینی که در کمیسیون ویژه عضویت دارند و به بهانه فحاشی گسترده مردم خواستار برگشت طرح به صحن شده اند. البته نمایندگانی که این نامه را امضاء کرده اند لزوما مخالف طرح صیانت نیستند و به نظر می رسد قصد دارند خودشان در اصلاح آن نقش ایفاء کنند. دیگر نمایندگان گیلان هم در این رابطه اظهارنظر خاصی نداشته اند. سید علی آقازاده، پرویز محمدنژاد، ابراهیم نجفی، خلیل بهروزی فر و محمدرضا احمدی این نامه را امضا نکرده اند. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان