جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
گزارش تخلف شهرداری تالش در اینستاگرام؛

توجه فرمایید؛ ساحل گیسوم تالش، آزاد شد

۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۰۹:۲۳ چاپ

به گزارش حکایت گیلان |طاها عبدالهی:  حریم ۶۰ متری دریا در ساحل روستای گتگسر بخش اسالم تالش، که شهرداری تالش (هشتپر) آن را سال‌ها برای طرح ساحلی گیسوم متصرف شده بود، با گزارش فعال اینستاگرامی آزاد شد.

چند روز پیش یک فعال خبری شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیلمی منتشر کرده بود که نشان می‌داد شهرداری تالش(هشتپر) از اجرای آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در یکی از طرح‌های ساحلی خودداری می‌کند.


دیواره ورقه های فلزی در نزدیکی طرح شنای خواهران طرح ساحلی گیسوم در ساحل روستای گتگسر بخش اسالم تالش همچنان برچیده نشده و مردم به ساحل دسترسی ندارند.
این تصاویر و بازنشر گسترده آن فشار سنگین افکار عمومی را بر مسوولان تالش وارد کرده است تا جایی که روز چهارشنبه چهارم اسفند دست به کار شدند و با یک دستگاه بیل مکانیکی موانع حصار فلزی را برچیده اند.

ترک فعل مدیران
شهرداری تالش در حالی از اجرای دستور دولت خودداری کرده است که هنوز فیلم پر سروصدای برخورد استاندار گیلان با مدیر رده پایین مرکز شیلات حویق تالش از خاطره‌ها محو نشده است.
آزادسازی متصرفات حریم ۶۰ متری دریای کاسپین(خزر) با سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان آغاز شده است و مسوولان قضایی استان اعلام کرده بودند که خودداری سازمان‌های دولتی و عمومی از اجرای تصمیم رئیس جمهور ترک فعل و جرم محسوب می‌شود.
آیا عدم اجرای تصمیم رئیس جمهور توسط شهردار تالش ترک فعل است؟

یک ساحل آزاد نشده دیگر
هم اکنون حریم ۶۰ متری دریا در محدوده طرح ساحلی مروارید شهرداری لیسار در بخش کرگانرود تالش نیز همچنان تحت تصرف این سازمان است و مردم به دریا دسترسی ندارند. گفته می‌شود برخی افراد با اعمال نفوذ و لابی گری از اجرای تصمیم دولت در مورد آزادسازی این طرح ساحلی نیز جلوگیری می‌کنند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان چندی پیش اعلام کرده بود که حریم ۶۰ متری دریا در محدوده تحت تصرف سازمان‌های دولتی و عمومی به طور کامل آزادسازی شده است.
این گفته ها در حالی است که سازمان‌ها همچنان در برابر تصمیم سید ابراهیم رئیسی مقاومت می‌کنند و هر بار نام یک سازمان و متصرفاتش در خبرها منعکس می‌شود.
نمونه این سازمان‌ها، صداوسیمای مرکز گیلان است که زیر بار آزادسازی ساحل زیباکنار نمی‌رود و بنابر روایت مردمی روز چهارشنبه گروهی از مردم دیواره توری فلزی مجتمع زیباکنار را برچیده اند.
مشخص نیست که چه زمانی این طرح پایان می‌یابد و شاید لازم باشد عباسی استاندار گیلان به جای سفر زمینی، نوار ساحل گیلان را یک بار به وسیله بالگرد و یا کشتی بپیماید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان