شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | روزنامه های چهار اسفند 1400 به موضوع تصویب کلیات طرح صیانت، حمله روسیه به شرق اوکراین، اخراج فرماندار توهین کننده به خبرنگار و ماجرای جان باختن خلبان فداکار در تبریز اشاره داشتند. 

روزنامه کیهان از جمله روزنامه هایی بود که با تیتر «ضربه کاری روسیه به آمریکا» حمایت تمام قد خود را از حمله ارتش روسیه به شرق اوکراین و جدایی مناطق »دونتسک» و «لوهانسک» اعلام کرده است. دولت  ایران هنوز برخلاف برخی کشورهای نزدیک به روسیه هنوز استقلال این مناطق را به رسمیت نشناخته است. 

برخلاف روزنامه کیهان، روزنامه جمهوری اسلامی با تیتر تجزیه اوکراین توسط روسیه  به انتقاد از آن پرداخت و از تمامیت ارضی اوکراین  حمایت کرد. 

روزنامه های اصلاح طلب با اشاره به تصویب کلیات طرح صیانت در کمیسیون ویژه مجلس زمان کوتاه بررسی آن را بولد کردند. 

البته برخلاف روزنامه آرمان ملی که آن را 45 دقیقه ای می دانست، روزنامه سازندگی این تصویب را کمتر از یک دقیقه برآورد کرد. 

پیش از این اصولگرایان تصویب 20 دقیقه ای  جزئیات برجام را بارها مورد اشاره و نقد  داشتند و حالا به نظر می رسد روزنامه اصلاح طلب از رکوردشکنی صحبت می کنند. 

برخی روزنامه های اصولگرا مثل رسالت نیز به تصویب طرح صیانت انتقاد وارد کردند. 

روزنامه فرهیختگان نیز با کاریکاتوری از علی نیکزاد نائب رئیس مجلس در حال خرد کردن شبکه های اجتماعی خارجی نشان داد که وی در حال نگاه کردن به توئیت نمایندگان مجلس است. نوعی انتقاد از دوگانگی نمایندگان مجلس!

روزنامه ایران روزنامه رسمی دولت سعی کرد با تیترهای «تعهد دولت به اینترنت پرسرعت» و «ابطال رای کلیات طرح صیانت توسط معاونت مجلس»قضیه را برعکس کند. گویی به زعم این رسانه هیچ خبری نیست،  تصویب طرح ضد فضای مجازی دارای اهمیت نیست و سرعت اینترنت هم زیاد شده است. 

روزنامه همدلی با دو تیتر «انسداد» و »استقراض» به موضوع تصویب طرح صیانت و درخواست دریافت وام از روسیه اشاره داشته است.

روزنامه شرق هم ترجیح داده به جای خبرهای روز ، پایان قرن فعلی شمسی را برجسته کند. 

روزنامه وطن امروز هم با تیتر حمایتی از پوتین هشچ اشاره ای به تصویب طرح صیانت نداشته است. مهرداد بذرپاش صاحب امتیاز این روزنامه، رئیس دیوان محاسبات کشور است. در عوض وطن امروز تیترهای حمایتی در مورد لایحه بودجه داشته است. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان