جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

حکایت گیلان | دو دخترعمو که برای تفریح به باغ زیتون رفته بودند، به طرز مشکوکی به داخل چاه ۹۰متری سقوط کرده و جان‌باختند. جسد این دو دختر با تلاش شش‌ساعته امدادگران از عمق چاه خارج شد.

فائزه ۱۹ساله و جمیله ۱۴ساله با هم دخترعمو بودند. آنها و خانواده‌هایشان در شهر دبیران زرین‌ دشت در جنوب‌شرقی استان فارس زندگی می‌کردند.

آنها با هم ارتباط خوبی داشتند و هرازگاهی به باغ زیتون می‌رفتند. صدای شادی‌‌هایشان همیشه در باغ و میان درختان می‌پیچید.

صبح جمعه بیست‌ونهم بهمن امسال درحالی‌که خانه‌هایشان یک‌کیلومتری با هم فاصله داشت بیرون زدند و تصمیم گرفتند برای تفریح به باغ زیتون بروند و زود بازگردند اما ساعاتی گذشت و از آنها خبری نشد.

خانواده‌ها دل‌نگران شده و به جست‌وجویشان پرداختند تا این‌که همان شب اجساد آنها که درون چاه کشاورزی در منطقه دشت‌خاک زرین‌دشت افتاده بود با کمک غواصان و نیروی آتش‌نشانی پیدا شد.

مرگ آنها مشکوک و معلوم نبود چطور این بلا سرشان آمده و باعث شده فوت کنند و خانواده‌هایشان داغدار شوند.

عموی این دو دختر درباره حادثه به خبرنگار جام‌جم گفت: فائزه ۱۹ساله و سومین فرزند برادرم بود. جمیله ۱۴ساله هم تنها دختر و اولین فرزند برادر دیگرم بود. آنها برادرزاده‌های مهربانم بودند. آن‌دو مثل دو خواهر و همیشه با هم بودند. بیشتر مواقع به باغ زیتون می‌رفتند. صبح جمعه بیست‌ونهم بهمن امسال، با سوار شدن به موتورسیکلتی که در خانه بود راهی باغ زیتون شدند. قرار بود تفریحی کنند و بازگردند اما خانواده هردو برادرم هرچه منتظر شدند، خبری از آنها نشد و دل‌نگران شده بودند.

ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح که شد، برادر فائزه برای یافتن آنها راهی باغ زیتون شد. وقتی به آنجا رسید خواهر و دخترعمویش آنجا نبودند. شروع به جست‌وجو در آن اطراف کرد تا این‌که بعد از طی مسافتی موتورسیکلتی که آنها با خودشان برده بودند را در فاصله‌ای نزدیک یک چاه کشاورزی پیدا کرد.

عموی داغدیده ادامه داد: برادرزاده‌ام اطراف را جست‌وجو کرد اما آنها را پیدا نکرد و به سمت چاه که آب داشت به راه افتاد. وقتی به آنجا رسید، دید که کفش آنها اطراف چاه افتاده اما خبری از خواهر و دخترعمویش نبود. وحشت‌زده بود و خودش را به خانه رساند. می‌ترسید آن‌دو به داخل چاه افتاده باشند. او ماجرا را به ما گفت و من همراه خانواده دو برادرم برای یافتن دو دختر به محلی که کفش‌هایشان افتاده و موتورسیکلت پیدا شده بود رفتیم. اطراف را جست‌وجو کردیم اما نبودند. از آتش‌نشانی کمک خواستیم. عمق چاه بالای ۹۰متر می‌شد. آتش‌نشان‌ها سعی کردند وارد چاه شوند که موفق نشدند.

وی گفت: به‌درستی معلوم نبود به داخل چاه افتاده‌اند یا نه. سرانجام با دوربین‌های مجهز توانستند داخل چاه کشاورزی را بررسی کنند و اطمینان یافتند که دو نفری در چاه افتاده‌اند.

در اجرای این عملیات، تیم غواصی سپاه المهدی جهرم، آتش‌نشانی داراب، اورژانس و نیروی‌های انتظامی حضور داشتند و بعد از حدود شش ساعت توانستند وارد چاه شوند و دو برادرزاده‌ام را از آنجا خارج کنند. متاسفانه هردو فوت شده بودند.

اجساد آن دو به پزشکی‌قانونی منتقل شد. هنوز نمی‌دانیم چه اتفاقی برای آنها افتاده و چطور به داخل چاه افتاده و فوت شده‌اند. پلیس در حال تحقیق در این‌باره است.

منبع: جام جم

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان