پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
انتقاد امام جمعه بندرانزلی از صداوسیما پاسخ نگرفته است؛

درباره  آزادسازی سواحل همه جا با هلیکوپتر و قایق گزارش گرفتید جزء زیباکنار!

۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۲:۴۴ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | امام جمعه انزلی روز گذشته در خطبه های نماز جمعه از عملکرد صداوسیما برای این که مسائل مربوط به خودش را نشان نمی دهد انتقاد کرد. بعد از بحث دستور  آزادسازی سواحل، صداوسیما گزارش های متعددی را از دستور رئیس جمهور تهیه کرده، ولی هنوز در مورد آزادسازی سواحل زیباکنار چیزی نشان نداده است. 

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز جمعه با انتقاد از برخی گزارش های رسانه ای گفته است: در رابطه با بحث خرید میوه برای تنظیم بازار که دو برابر قیمت خریدند اخیراً در صدا و سیما مسائلی مطرح شد؛ متاسفانه کارهای خوب را معمولاً بی‌چارچوب و بی ضابطه انجام می‌دهیم، گفتند هر کسی فسادی را اعلام کند باید تشویق هم بشود، به تعبیری سوت زنی! کار خوبی است اما چگونه؟ کجا؟ با چه رفتاری؟ آیا چیزی که هنوز بررسی نشده و صحت و سقمش معلوم نیست به رسانه ملی می‌کشید آن‌هم نه یک شبکه و کانال و بخش خبری بلکه همه بخش‌های خبری! بعد میگویید دستگاه های نظارتی باید رسیدگی کنند، چه فضایی را در کشور ایجاد می‌کند؟ اگر این فساد وجود داشته باشد که مردم مأیوس می‌شوند و می‌گویند این دولت هم شد مثل آن دولت و کارمندانش همانطورند! اگر این فساد وجود نداشته باشد جامعه را ملتهب کردید! چند روز جامعه را درگیر کردید که ایهاالناس پرتقال خریدند این قیمت سیب خریدند آن قیمت این چه جور مبارزه با فساد است؟ در خطبه‌های قبل هم گفتیم اولویت کشور امروز اصلاح مدیریت کشور است، اگر دستگاه‌های نظارتی و حراست‌ها و مجموعه‌های موظف برای نظارت و جلوگیری از فساد در همه دستگاه‌ها فعال باشد فساد نباید پدید بیاید، این فسادهایی که در طول دولت قبل دیدید و الان هم در بعضی از بخش‌ها وجود دارد ناشی از تعلل و ترک فعل دستگاه‌های نظارتی و امنیتی است.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه داد: حالا یک دستگاهی فساد دارد درست یا غلط در رسانه ملی مطرح می‌کنید و مدتی جامعه مشغول است و دشمن بهره‌برداری‌اش را کرده و روی آن مانور می‌دهد؛ صدا و سیما هم گاهی اوقات یک جهتی می‌رود و مسائل مربوط به خودش را مطرح نمی‌کند، در بحث سواحل و آزادسازی سواحل که بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری راه افتادند این کار را انجام دادند و صدا و سیما هم هرجا خبرنگارش رفت و هلیکوپتر سوار شد و با قایق و سواره و پیاده رفت فیلم گرفت یک فریم از مجتمع زیباکنار که خود صدا و سیما بیش از همه ساحل و دریا را تصرف کرده و ورود کرده به دریا به مردم نشان نداد! این عدالت است؟ این سوت زنی است؟ آدم عیب خودش را نگوید ولی عیب دیگران را هی بگوید! خب کمی هم به خودتان بپردازید، این رفتارهایی که گاهی اوقات در برخی مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ای ما برای کشور آسیب‌زاست باید اصلاح شود.

امام جمعه بندرانزلی افزود: با فساد باید مقابله شود اما بدون تبعات سوء برای جامعه و افکار عمومی؛ ‌فردی که فسادی را دیده به دستگاه‌های نظارتی و مسئولین مربوطه بگوید، آن‌ها هم رسیدگی کنند این آقا را هم تشویق کند، عیبی ندارد! نظام را باید حفظ کنیم، نمی‌شود کارها را برای برد خبری انجام داد.

گفتنی است صداوسیما هنوز به انتقادات امام جمعه بندرانزلی پاسخ نداده است. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان