جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

حکایت گیلان |  مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به پایداری هوا طی ۴۸ ساعت آینده در استان، گفت: از اواخر وقت شنبه سامانه جدید بارشی وارد استان گیلان می شود.

محمد دادرس با اشاره به نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های نشان دهنده فعالیت سامانه کم و بیش ناپایدار در منطقه است.

وی افزود: برای امروز ابرناکی و مه آلوده بودن هوا، در برخی نقاط بارندگی و وزش باد، احتمال رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده است.

دادرس اضافه کرد: برای روزهای جمعه و شنبه نیز غالباً شاهد جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دمای هوا، یخبندان در ارتفاعات و دامنه‌ها، مه آلوده بودن هوا در برخی نقاط جلگه‌ای و وزش باد جنوبی مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت شنبه با ورود سامانه بارشی جدید شاهد بارش باران تا روز یکشنبه در استان خواهیم بود، ادامه داد: در حال حاضر نیز آسمان استان گیلان نیمه ابری تا ابری در برخی نقاط بارندگی خفیف و در ارتفاعات برف و وزش باد پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: به تدریج با کاهش ابر و در ساعات شاهد یخبندان در ارتفاعات و دامنه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه دریا نیز در با ارتفاع موج ۱۰ تا ۶۰ سانتی متر، از امروز تا ۷۲ ساعت برای فعالیت‌های دریانوردی و صید مناسب است، گفت: از اواخر وقت شنبه با ورود سامانه بارشی دریا مواج می‌شود. 

منبع: مهر

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان