جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

حکایت‌گیلان | جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، می گوید هدف او واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون نفر برای مقابله با ویروس کرونا در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری است.

به نقل از بی بی سی : بایدن گفت که دولت او نمی تواند در ماه های نخست به همه گیری پایان دهد اما می تواند مسیر آن را عوض کند و اوضاع را بهتر کند.

بایدن که ۲۰ ژانویه به قدرت می رسد هنگام معرفی تیم بهداشتی خود تاکید کرد که از آمریکایی ها خواهد خواست "برای صد روز ماسک بزنند."

روز سه شنبه گزارش سازمان محصولات دارویی و غذایی آمریکا، اف دی اِی، راه را برای صدور مجوز برای واکسن کرونای شرکت فایزر/بیواِن‌تِک هموار کرد.

همزمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشستی در کاخ سفید از فرآیند تایید این واکسن که انتظار آن می رود تمجید کرد.

براساس تحقیق دانشگاه جانز هاپکینز تاکنون بیش از ۱۵ میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲۸۵ هزار نفر جان خود را از دست داده اند که آمریکا را در صدر جهان قرار می دهد.

بسیاری از بخش های این کشور شاهد به اوج رسیدن شیوع هستند و موارد بستری شدن در بیمارستان رکورد گذاشته است. کارشناسان این روند را به مسافرت های گسترده در طول تعطیلات شکرگزاری نسبت می دهند.

بایدن چه گفت؟

بایدن در یک کنفرانس خبری در ایالت دلوور دادستان کل کالیفرنیا خاویر باسِرا را به عنوان نامزد هدایت وزارت بهداشت و روشل والنسکی را به عنوان نامزد سکانداری مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها معرفی کرد.

او گفت: "صد روز اول ریاست جمهوری من به ویروس کرونا پایان نمی دهد. نمی توانم قولش را بدهم. اما وضعیت نابسامان کنونی یک شبه ایجاد نشده و یک شبه هم از آن خارج نخواهیم شد."

او گفت که "صد روز اول می تواند مسیر بیماری را عوض کند و زندگی مردم در آمریکا را بهتر کند."

اما او اخطار داد که اگر کنگره مذاکرات فراجناحی برای ارائه بسته مشوق های اقتصادی را به نتیجه نرساند تلاش ها برای مهار کرونا می تواند "کند و متوقف" شود.

او گفت بازگشت دانش آموزان به مدارس اولویت اصلی او خواهد بود.

همزمان ترامپ در نشست کاخ سفید گفت: "گفته می شود که این (واکسن فایزر) چیزی مثل یک معجزه است و فکر می کنم همینطور است."

او افزود: "هر کسی در آمریکا بخواهد می تواند این واکسن را بزند و فکر می کنم تا بهار به موقعیتی برسیم که تا چند ماه پیش کسی حتی تصورش را نمی کرد."

دولت ترامپ امیدوار است تا ۲۴ میلیون نفر را تا اواسط ژانویه واکسینه کند.

سازمان مواد دارویی و غذایی آمریکا، اف‌دی‌اِی، روز سه شنبه تایید کرد که واکسن کووید-۱۹ شرکت فایزر/بیواِن‌تِک ۹۵ درصد ایمنی ایجاد می کند؛ نتیجه‌ای که راه را برای صدور مجوز استفاده اضطراری از این واکسن هموار می کند.

این سازمان گفت که در مورد ایمنی این واکسن متوجه هیچ مشکلی نشده است.

بریتانیا از روز سه شنبه تزریق این واکسن در سطح عمومی را شروع کرد.

اف‌دی‌اِی روز پنجشنبه برای اعلام تصمیم رسمی خود جلسه خواهد داشت.

جزییات مربوط به واکسن فایزر که اف‌دی‌اِی منتشر کرده نشان می دهد که واکسن کووید-۱۹ در ۹۵ درصد دریافت کنندگان مصونیت ایجاد می کند که همان نتایجی است که شرکت فایزر منتشر کرده بود.

هرچند برای حفاظت کامل باید دو دوز از آن تزریق شود، اما تزریق اول موارد شدید بیماری را ۸۹ درصد کم کرد.

این واکسن همچنین در کسانی که قبلا مبتلا شده بودند همین اندازه مصونیت ایجاد کرد.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان