جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان |مشاور مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در گفتگو با ایلنا اعلام کرد: از ۱۷ بهمن توزیع هوشمند برنج ایرانی شیرودی با قیمت کیلویی ۴۲ هزار تومان در سامانه بازرگام آغاز شده است و این شیوه فروش تا رسیدن قیمت برنج ایرانی به نرخ سابق ادامه خواهد داشت.

علیرضا جاوید عربشاهی با اشاره به توزیع برنج شیرودی در سامانه بازرگام، گفت: توزیع برنج شیرودی آغاز شده است و تا تنظیم بازار این محصول ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه توزیع هوشمند برنج از استان تهران آغاز شده است و از فردا استان‌های بیشتری تحت پوشش قرار خواهند گرفت، گفت: توزیع هوشمند برنج تا زمانیکه بازار تنظیم شود و به قیمت گذشته بازگردد، ادامه خواهیم داد.

جاوید عربشاهی در پاسخ به این پرسش که آیا سقف خرید مشخص شده است که برخی سوداگران از این فرصت استفاده نکنند و با خرید در حجم بالا اقدام به احتکار کنند؟ گفت: اگر شخصی از یک آی پی در هفته بیش از اندازه ثبت سفارش انجام شود آی پی آن شخص مسدود خواهد شد. باید بگویم فرمول میزان سفارش هر شخص در پلتفرم بازرگام تعریف شده است و افراد باتوجه به آن فرمول باید خرید انجام دهند.

رییس مرکز امور ارتباطات، مجلس و استان‌های سازمان تعاونی روستایی ایران با بیان اینکه فروش در واحدهای سطح شهر نظارت بر عرضه را دشوار می‌کند، افزود: فروش اینترنتی امکان نظارت بر فروش را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به سامانه‌ «هست اینجا»، خاطر نشان کرد: این سامانه برنج ایرانی ندارد و فقط برنج‌های خارجی هندی، پاکستانی و تایلندی توزیع می‌شود بعد از ثبت سفارش به خریدار اعلام می‌کند که نزدیک‌ترین فروشگاه به محل زندگی را به خریدار معرفی می‌کند و می‌توان با مراجعه به آنجا به صورت فیزیکی نیاز خود را خریداری کنند.

به گفته مشاور مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی ایران، در فروش اینترنتی هزینه‌ای بابت تحویل کالا درب منزل از خریدار دریافت نمی‌شود.

گفتنی است برنج شیرودی یکی از ارقام پر محصول برنج ایرانی شمال کشور است و جزو برنج های اصلاح شده ژنتیکی می باشد.

این برنج در واقع حاصل ترکیب دو رقم برنج طارم هاشمی و برنج خزر می باشد که بیشتر در استان مازندران و شهرهای چالوس، تنکابن و آمل کشت می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان