شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
نیروهای مسلح هم دستور عقب نشینی دادند؛

صداوسیما ساحل زیباکنار را آزاد می کند؟

۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۷:۵۳ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | بعد از مهلت 20 روزۀ رییس جمهوری به دستگاه‌های دولتی برای عقب‌نشینی از سواحل دریا شاهد موج نامه نگاری ها برای اجرای این دستور هستیم. در اخرین خبر  سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تشکیل تیم بازرسی، دستور صریحی مبنی بر عقب‌نشینی از ساحل اماکنی که کاربری نظامی، دفاعی و امنیتی در نیرو‌های مسلح را ندارد، صادر کرده است.

هرچند از سوی برخی فعالان سیاسی پیش بینی می شد که  نهادهای نظامی به سرعت در این زمینه دستور عقب نشینی صادر نکنند، ولی دستور این  مقام ارشد نظامی در نوع خود جالب توجه بود. زیرا این مباحث در دولت های پیشین نیز مطرح بود و کمتر به نتیجه می رسید. 

بعد از نیروهای مسلح، حالا بسیاری منتظر دستور رئیس سازمان صداوسیما برای عقب نشینی از سواحل زیباکنار هستند. مجتمع آموزشی،فرهنگی و رفاهی زیباکنار وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یکی از عوامل محدودیت تردد مردمی در این منطقه زیبا محسوب می شود. صداوسیما به بهانه حفاظت  از آنتن مخابراتی از عقب نشینی در این ساحل خودداری می کند و حال سرپرست فرمانداری مهلت ۱۰ روزه ای را برای جمع آوری فنس‌های مجتمع صداوسیما در ساحل زیباکنار صادر کرده است.

این مهلت فرمانداری رشت هرچند خارج از خواست و اراده صداوسیما می تواند عمل کند، اما تا وقتی اراده ای از سوی خود صداوسیما نباشد، مشخص است که این عقب نشینی نمی تواند معنای چندانی پیدا کند. باید دید این سازمان که خود دستورات رئیسی برای آزادسازی سواحل را با آب و تاب تعریف می کند، حال نسبت به چنین دستوری که حتی نیروهای نظامی نیز آن را اجرایی کرده اند، تمکین خواهد کرد و یا باز به بهانه غیردولتی بودن از آن استنکاف خواهد نمود 

بسیاری معتقدند نزدیکی بیشتر دولت با ارگان های دیگر همگرایی بیشتری را برای بخشی از موانع قانونی ایجاد کرده است که این آزادسازی سواحل بخشی از این همگرایی است. شاید  از آن جا که پای برخی منافع اقتصادی در این آزادسازی ها در میان است در آینده شاهد تضادهایی برای برخورد دولت با این ارگان ها باشیم. البته دولتی که بودجه صداوسیما را بسیار بیشتر از قبل کرده است انتظار ندارد که صداوسیما برای حق عمومی نیز مانع ایجاد کند و خود را منتقد آن نشان دهد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان