جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
هشدار معاون علوم پزشکی درباره افزایش کرونا :

بیماران سرپایی گیلان طی یک هفته ۵ برابر شدند | فقط یک شهرستان آبی داریم

۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۰۹:۴۲ چاپ

حکایت گیلان | معاون علوم پزشکی گیلان گفت: ۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم و بیش از ۵۰۰ بیمار سرپایی داشتیم که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته پنج برابر شده است.

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه متاسفانه بیماری کرونا با سوش امیکرون به سرعت در حال افزایش است، اظهار کرد: هم اکنون دو شهرستان رودبار و لاهیجان وضعیت نارنجی کرونایی دارد.

وی شهرستان های رشت، بندرانزلی، آستارا، تالش، صومعه سرا، خمام، رضوانشهر، ماسال، شفت، فومن، رودسر، آستانه اشرفیه، لنگرود و سیاهکل را دارای وضعیت زرد کرونایی دانست و افزود: فقط یک شهرستان آبی داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان مجاور گیلان، تصریح کرد: مردم از هزگونه تردد بی مورد و غیر ضروری به خارج از خانه خودداری کنند و حتما بیرون از خانه ماسک بزنند، زیرا با همین روند باید تا آخر هفته منتظر قرمز شدن همه شهرستان ها باشیم.

حیدرزاده، با بیان اینکه واکسیناسیون احتمال بستری و مرگ و میر را کاهش می دهد، گفت: روز گذشته ۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم و بیش از ۵۰۰ بیمار سرپایی داشتیم که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته پنج برابر شده است.

وی ماسک نزدن و ادامه دادن دورهمی ها را موجب بستری شدن روزانه ۵۰۰ بیمار تا هفته آینده دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر تکمیل سه دز واکسن، باید استانداردهای فاصله فیزیکی و ماسک را رعایت کنیم و در جمع های بیش از سه نفر حضور پیدا نکنیم و با هرگونه علامت سرماخوردگی ایزوله شویم و در صورت بدحال شدن به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنیم.

منبع: ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان