جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

حکایت گیلان |  سرهنگ عین اله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت که رانندگان زن در 90 درصد تصادفات رانندگی مقصر نیستند. 

پلیس خیلی مواقع از رانندگی زنان تعریف می کند اما خیلی از رانندگان در سطح شهر این موضوع را باور نمی کنند.

ببینید رانندگان زن همیشه با احتیاط بیشتری نسبت به مردان رانندگی می کنند. در حقیقت دقت بیشتری نسبت به رعایت مقررات دارند بر همین اساس با در نظر گرفتن تعداد رانندگان زن واقعا اینطور است که آنها وضعیت رانندگی مناسب تری دارند.

مردها می گویند زن‌ها چون می ترسند اینطور رانندگی می کنند.

اصلا اینطور نیست. من به عنوان پلیس می گویم که خانم ها در امر رانندگی احتیاط و دقت بیشتری به خرج می دهند. اگر بخواهم با جزئیات بیشتری بگویم اینطور است که رانندگی خانم ها یکسری اصول رانندگی تدافعی را در بر دارد یعنی رانندگی شان به نحوی است که پیش بینی خطرات را می کنند و متناسب با آن خطرات رانندگی می کنند. پس این را باید بپذیریم که رانندگی خانم ها برخلاف مردان تهاجمی نیست. خانم ها عجله و شتاب زیادی در رانندگی ندارند و این به خاطر انضباط بیشتر آنهاست.

در آمار تصادفات وضعیت خانم ها چطور است؟

عجیب است که بدانید خانم ها در تمام تصادف های ثبت شده کمتر از 10درصد مقصر هستند. یعنی در هر 10تصادف فقط در یک تصادف یک خانم مقصر بوده است و این حد از دقت و انضباط در رانندگی واقعا جای تشکر و قدردانی دارد.

منبع: همشهری

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان