جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | مجمع نیروهای خط امام طی بیانیه ای در اعتراض به برخورد حذفی با استادان دانشگاه تاکید کرد: برخورد حذفی با اصحاب فکر و علم و اندیشه در هر نهاد و مجموعه‌ای، نشانه‌هایی از تنگ‌نظری و انحصار طلبی و محدود شدن دایره نخبگانی و فقیر شدن کشور از نظرات کارشناسی است که اگرچه در کوتاه مدت، دلخوشی‌های کاذبی را برای متولیان اینگونه رفتارها به همراه دارد، لکن در میان مدت و دراز مدت، موجب یأس و ناامیدی و انفعال جامعه و افزایش شکاف دولت و ملت خواهد شد و تبعات نگران کننده‌ای در بخش‌های مختلف خواهد داشت.

انتشار خبر حذف برخی از اساتید دانشگاه ها باعث شکل گیری موجی از انتقادها در سطوح مختلف جامعه علمی کشور گردیده، در همین رابطه مجمع نیروهای خط امام با انتشار بیانیه ای ضمن اعتراض نسبت به روند در پیش گرفته شده تاکید نموده برخورد حذفی با اصحاب فکر و علم و اندیشه در هر نهاد و مجموعه‌ای، نشانه‌هایی از تنگ‌نظری و انحصار طلبی و محدود شدن دایره نخبگانی و فقیر شدن کشور از نظرات کارشناسی است که اگرچه در کوتاه مدت، دلخوشی‌های کاذبی را برای متولیان اینگونه رفتارها به همراه دارد، لکن در میان مدت و دراز مدت، موجب یأس و ناامیدی و انفعال جامعه و افزایش شکاف دولت و ملت خواهد شد و تبعات نگران کننده‌ای در بخش‌های مختلف خواهد داشت.

متن بیانیه به این شرح است.

اخبار روزهای اخیر درباره نحوه برخورد با برخی استادان دانشگاه، موجب نگرانی شده است. اینگونه رفتارها با افراد سرشناس و دارای خط فکری متفاوت با جریان سیاسی حاکم بر دولت، عیار آزاد اندیشی دانشگاه و پذیرش آن از سوی مسئولان را به محک سنجش نزد مردم و تاریخ آورده است.

آیا تصمیم‌سازان و مجریان چنین اقداماتی از تبعات رفتار خود آگاه هستند؟ اگر همه ما نگران فرار نخبگان و خروج سرمایه‌های علمی کشور هستیم، باید به تأثیر چنین برخوردهایی با سرمایه‌های علمی کشور حساس باشیم.

جامعه‌ای که در آن معلمان مدارس و استادان دانشگاه و مدرسان حوزه از امنیت کافی در بیان نظر خود برخوردار نباشند، چگونه می‌تواند به تربیت نسل پویا و بالنده امیدوار باشد؟ در روزگاری که تحصیلات عالیه در آن رشد چشمگیر داشته و به مدد وسائل ارتباط جمعی امکان محدود سازی افکار و کانالیزه نمودن اندیشه بسیار سخت می‌نماید، چنین رفتارهای جز وهن جامعه و نظام چه معنایی دارد؟

برخورد حذفی با اصحاب فکر و علم و اندیشه در هر نهاد و مجموعه‌ای، نشانه‌هایی از تنگ‌نظری و انحصار طلبی و محدود شدن دایره نخبگانی و فقیر شدن کشور از نظرات کارشناسی است که اگرچه در کوتاه مدت، دلخوشی‌های کاذبی را برای متولیان اینگونه رفتارها به همراه دارد، لکن در میان مدت و دراز مدت، موجب یأس و ناامیدی و انفعال جامعه و افزایش شکاف دولت و ملت خواهد شد و تبعات نگران کننده‌ای در بخش‌های مختلف خواهد داشت.

مجمع نیروهای خط امام ضمن تأکید بر حفظ شأن دانشگاه و ضرورت تجدیدنظر و اصلاح روندهای غلط در برخورد با نهادهای علمی، بر ضرورت تداوم همکاری اساتید مورد بحث اصرار نموده و تصریح می‌نماید که چنین رفتارهایی زیبنده انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن و جامعه‌‌ای با هزاران شهید راه آزادی و عدالت نیست.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

منبع:جماران

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان