جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
با وجود ادعای قبلی و ورود محموله دو میلیونی؛

تزریق آسترازنکا تنها برای دز دومی ها امکان پذیر است!

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۰:۴۳ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | در حالی که سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفته بود، از روز شنبه 2 بهمن برای  دزهای دوم و سوم نسبت به تزریق آسترازنکا اقدام می شود، اما حال با ورود این واکسن معروف به ایران اعلام شده است که تنها دز دومی های باقیمانده می توانند آسترازانکا دریافت کنند و مردم می توانند می توانند دز سوم بجای واکسن آسترازنکا، تزریق واکسن اسپایکوژن ( ایرانی استرالیایی)  یا پاستو کووک پلاس ( ایرانی کوبایی) در صورت موجود بودن داشته باشند.

یکی از دلایلی که گفته می شود دز سوم واکسن ها با سرعت کمتری ادامه دارد عدم وجود واکسن آسترازانکا است که با وجود عوارض بیشتر کوتاه مدت در مجموع یک واکسن محبوب بین ایرانی ها است. به تازگی نیز محموله اهدایی واکسن آسترازنکا از کشور اسپانیا به میزان ۲ میلیون و ۲۰۴ هزار دز تحویل وزارت بهداشت شده است. البته که دز دومی ها باید در اولویت قرار بگیرند، ولی این محموله برای تزریق دز سومی ها هم می تواند استفاده شود. 

در گیلان آمار تزریق بیشتر نوبت دومی ها به اتمام رسیده است و می توان از حالا برای نوبت سوم برنامه ریزی بهتری کرد که سریعا شاهد اتمام واکسیناسیون در ایران باشیم. ولی با این روندی که دنبال می‌شود بعید است بسیاری از مردم رغبتی برای تزریق نوبت سوم داشته باشند و این  روند کند دنبال خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان