سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402

به گزارش حکایت گیلان | جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، در همایش «گفتمان دولت سیزدهم: عدالت و معنویت» که در جامعه الزهراء قم برگزار شدگفته که «چند روز پیش کتابی مربوط به همسر رئیس جمهور آمریکا را به من دادند که در ایران ۳۷ بار ترجمه شده و هر بار با تیراژ بالامنتشر شده است». 

او عنوان کتاب مدنظرش را «میشل رویای دختر آمریکایی» به نویسندگی میشل اوباما همسر باراک اوبامارئیس‌جمهوری اسبق آمریکا معرفی کرده و گفته «از من خواستند مشابه این کتاب را بنویسم. کتاب را خواندم خیلی قشنگ و جذاب وتاثیرگزار بود. حتی بخش‌هایی از آن را به رئیس‌جمهور نشان دادم و ایشان گفتند کتاب نوشتن شما در این زمینه کار درستی است».


علم‌الهدی افزوده «بعید می‌دانم یک نفر این کتاب را نوشته باشد و تیم متخصص درگیر آن بوده‌اند. کتاب برای دختران جهان الگوسازی می‌کرد. الگوی او الگوی سیندرلا است. دختری معمولی از زندگی معمولی حرکت می‌کند و به بالاترین مقام دنیوی می رسد. ازجهت الگوی زنانگی چیز جدیدی نداشت اما امروزی و اثرگذار نوشته شده بود».

او درباره نماز خواندن همسرش در کاخ کرملین هم گفته «مفهوم معنویت با رفتار رئیس جمهور در کاخ کرملین منعکس شد. نمازخواندن ایشان می‌گوید گفتمان دولت در حوزه معنویتچیست. امیدواریم رسانه‌های خودجوش همسو با جمهوری اسلامی این حرکتها را خوب تبیین کنند. علماء در تبیین این مسائل خوب فعالیت دارند».

علم‌الهدی ادامه داده که «در سفر رئیس‌جمهور مانده بودیم چه هدیه معنوی به روسیه ببریم. گفتم آیا چهل حدیث دربارهزنان داریم؟ گفتند نه. گفتم کتابی که بتواند صد زن برتر اسلام را معرفی کند داریم؟ گفتند نه. صد روز دیگر همسر رئیس جمهور زیمباوه قرار است بیاید و کتابی که بتواند از زبان معصومان یا قرآن در این حوزه باشد نداریم. باید چنین آثاری داشته باشیم و به زبان‌های قوی ترجمه شود».

منبع:شفقنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان